برنامه‌ ریزی برای موفقیت در محیط چند کلودی

بر اساس آمار سال ۲۰۱۹ امروزه ۸۴ درصد از شرکت ها از یک استراتژی مولتی کلود (چند کلودی) استفاده می کنند. به راحتی می توان دید که چرا CIOs در حال پخش شدن در همه جا هستند. تیم های IT آن ها می توانند از حجم کاری قابل قیاس بهره مند شوند ، از خطر ایجاد وقفه در سرویس کاسته و کلودی مناسب را برای کارهای خاص انتخاب کنند. با این حال ، شرکت ها به طور متوسط از ۵ کلود عمومی و خصوصی استفاده کرده و آنها را مدیریت می کنند. در اینجا زمانی که برای یک استراتژی چند کلودی موفق برنامه ریزی می شود ، برخی از حوزه های کلیدی در نظر گرفته می شود.

 

 

استقرار برنامه

چالش آشکاری که معادله چند ابری را معرفی می کند ، پیچیدگی تحویل نرم افزار است. در ابتدا ، از مواردی اجتناب کنید که نیاز به ترکیب بندی مجدد یا تطابق خاص کلود شما با نرم افزار دارد. اگر حرکت دادن یک برنامه بین کلودها در هر زمان نیاز به کار معنی داری داشته باشد ، یا نتایج در برنامه در حال اجرا در میان ابرها متفاوت باشد ، ممکن است به کارایی چند کلودی که در وهله اول به دنبال آن بودید دست پیدا نکنید.

 

انطباق

برای اینکه کسب و کارتان را اداره کنید ، باید سازگاری کلودها را حفظ کنید. آیا در این رابطه با HIPAA ، PCI DSS ، FISMA  و  SOX آشنا هستید؟ اول مطمئن شوید که ارائه دهندگان کلود می توانند الزامات انطباق را در ساختار طراحی شما برآورده کنند. علاوه بر این ، همچنان روی الزامات انطباق مانند pso تلاش کنید. از قوانین جدید صنعتی آگاه باشید که داده های شما را اداره می کند و مطمئن شوید که فروشندگان شما می توانند مطابق با آخرین تغییرات باشند. هنگام برنامه ریزی ساختار کلود ، رویکرد اول را در نظر بگیرید. اطمینان حاصل کنید که نیازمندی های امنیتی خود را در رابطه با داده ها و دسترسی داده تعریف کرده اید و سپس ساختار امنیتی کلود خود را اجرا و تست کنید.

 

مدیریت فروشنده

درست است که مزایای چند کلودی نادیده گرفته می شود ، اما نظارت بر ارائه کنندگان هزینه بر است. به جای اینکه امیدوار باشید که ابزارهای کلود شما با هم کار کنند ، پیشگام باشید. تعیین کنید که چگونه با چند کلود کار می کنید و تحقیقات کامل انجام دهید تا مطمئن شوید که بستر های کلود با ابزارها سازگار هستند. به یاد داشته باشید آن ها برای کار در میان ارائه دهندگان کلود طراحی شده اند که می تواند منجر به افزایش خطا و مسائل دیگر شود ، پس برنامه های نرم افزار پیچیده تر می شوند.

 

نظارت بر عملکرد

مهم نیست از چند کلود استفاده می کنید ، مهم این است که عملکرد آن را از ابتدا با بخشی از استراتژی تان نظارت کنید. از یک روش مبتنی بر داده در برنامه ریزی برای عملیات و استقرار آن استفاده کنید. همچنین توصیه می کنیم که از یک ابزار مانیتورینگ چند کلودی برای به دست آوردن قابلیت دید به موقع در تحویل برنامه و عملکرد شبکه استفاده کنید.

 

از SD-WAN استفاده کنید

زنلایر به کسب و کارها کمک می کند تا در سطوح بعدی استراتژی کلودی را با استفاده از نرم افزار راه حل های شبکه گسترده تعریف شده اتخاذ کنند. با استفاده از SD - WAN ، شما می توانید سیاست های کسب و کارتان را اجرا کنید ، برنامه های کاربردی - انتقادی و غیره را اولویت بندی کنید.

به اشتراک بگذارید