برای فروشگاه اینترنتی از هاست اشتراکی استفاده نکنید

چرا نباید از هاست اشتراکی برای فروشگاه اینترنتی استفاده کرد؟

هر فروشگاه آنلاینی باید در جایی هاست داشته باشد اما در سال 2017 دلایل کمی برای استفاده از هاست اشتراکی وجود دارد. در این مقاله علت آن را توضیح خواهیم داد.

 هاست اشتراکی جایی است که در آن یک شرکت سرورهای فیزیکی را دریافت می کند و آنها را در مرکز داده خود نصب می کند که می تواند یک دفتر خالی باشد یا فضای اجاره ای در یک مرکز داده دیگر. میزبانی اشتراکی روش اولیه برای فروشگاه های آنلاین است. این کار هنوز هم توسط شرکت های بزرگ انجام می شود ، هرچند تعداد آن نادر است.

 

انعطاف پذیری در مقابل مسئولیت

هاست اشتراکی انعطاف پذیرترین گزینه است زیرا شما می توانید هر کاری که می خواهید انجام دهید. می خواهید از نرم افزار XAMPP برای فروشگاه خود استفاده کنید؟ می توانید. می خواهید با دسته ای از ماشین های دسکتاپ ارزان قیمت به اینترنت بپیوندید؟ می توانید.

شما می توانید بیشترین چیزی که می خواهید با سرورهای خود داشته باشید. اگر نیازهای خاصی دارید این راه می تواند گاهی اوقات خوب باشد. اما این کنترل بر هر جنبه ای از سرورها می تواند به یک معضل تبدیل شود.

شما برای تمام کارهای سخت افزاری ، بروزرسانی های نرم افزاری و هر گونه سوء استفاده کامپیوتری ممکن است دچار مشکل شوید. حتی کارهای ساختمانی معمول ممکن است بر روی فروشگاه شما تأثیر بگذارد ، مثلا اگر یک خدمه در آن نزدیکی به طور اتفاقی یک خط اینترنت یا خط برق را قطع کند. این اتفاق برای کارفرمای سابق من افتاده بود.  در بخشی از ساختمان که شامل سرورها بود برق قطع شده بود. ما کابل های پیشرفته سنگین را به مرکز داده متصل کردیم تا سرورها در حال اجرا باشند که کاری پیچیده و خطرناک بود اما برای ادامه کار سایت مجبور به انجامش بودیم.

 

هزینه

موضوع دیگری که در مورد هاست اشتراکی در نظر باید بگیرید ، هزینه است. خرید و فروش (یا اجاره) سرورها و تجهیزات می تواند هزینه سرمایه بزرگی باشد. حتی اگر هزینه های روزانه پایین تر از گزینه های هاست در بیرون باشد ، الزامات اولیه سرمایه می تواند مانع تان باشد.

علاوه بر این ، با هاست اشتراکی شما به پرسنل یا مشاوران نیاز دارید تا همه چیز را در حال اجرا نگه دارید. مهارت های توسعه دهنده برای حفظ فروشگاه آنلاین ، تخصصی و گران است.

 

ظرفیت

هنگامی که شما هاست اشتراکی دارید ، باید اطمینان حاصل کنید که ظرفیت کافی برای رسیدگی به ترافیک سایت خود دارید. در عمل ، این به معنی نظارت بر سرورهای شما برای اجرای 80 درصد یا کمتر از ظرفیت ، برای مدیریت ترافیک بدون خرابی سایت است.

اگر شرکت شما فروش زیاد ، فروش های ناگهانی یا بازاریابی سنگین را ارایه کند ، احتمالا نیاز به ظرفیت بیشتری دارید - شاید 50 درصد از نیازهای ترافیکی عادی - این یعنی خرید و نگهداری سرورهای بیشتر.

همچنین نیاز به تغییرات در ظرفیت مورد نیاز است. شما احتمالا نیاز به اضافه کردن یا جایگزینی سرورها دارید. برای اضافه کردن یک سرور ، شما باید: آن را سفارش دهید؛ به محل مورد نظر حمل کنید ، تنظیم فیزیکی آن را انجام دهید ، نرم افزارهایش را نصب کنید ، آن را به پیکربندی فروشگاه ساز خود اضافه کنید.

حذف یک سرور می تواند به سادگی از برق کشیدن آن باشد اما هنوز هم هزینه بر است.  من سفارشات برای سرورهای جایگزین جدید را دیدم که چندین ماه طول کشید تا انجام شوند.

 

هاست اشتراکی را فراموش کنید!

در عصر خدمات آمازون وب و دیگر گزینه های هاستینگ cloud که مقرون به صرفه اند ، دلیل قانع کننده کمی برای هاست اشتراکی وجود دارد. حتی شرکت های بزرگ از آن دوری می کنند.دهمچنین مدل های ترکیبی که در آن شما مرکز داده را اجرا نکنید - colocation - برای اکثر بازرگانان معنی ندارد.

به طور خلاصه ، مزیت های داشتن سرورهای فیزیکی برای فروشگاه آنلاین ، ارزش پول و زحمتش را ندارد و به شما توصیه نمی کنیم. میهن سرویس این امکان را دارد تا با کمترین هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی شما را بر روی سرور های اختصاصی و مجازی خود انجام دهد.

 

به اشتراک بگذارید