ایجاد الزامات مورد نیاز برای بهبود جستجو در فروشگاه آنلاین بخش اول

در جوامع مدرن در حال توسعه ، تلاش برای بهبود وفاداری مشتری ، نرخ تبدیل به خرید ، ارزش گذاری سفارشات متوسط و تکرار نرخ خرید یکی از اصلی ترین اقدامات است که هر کدام از این موضوعات نیاز به استراتژی بلند مدت و سرمایه گذاری قابل توجهی در منابع و بودجه دارد.

یکی از زمینه های فروشگاه آنلاین که در حال حاضر توجه زیادی را جلب می کند قسمت جستجوی سایت است. اگر یک جستجوی سایت خرده فروشی ناکارآمد باشد ، تاثیر مستقیم بر روی نتیجه ، با فروش کمتر ، قیمت سفارشات پایین تر و کاهش رضایت مشتری ، و نیز تاثیر کلی تجربه مشتری دارد. به جای تخصیص منابع داخلی برای بهینه سازی و توسعه تکنولوژی جستجوی موجود ، بسیاری از خرده فروشان به دنبال ارائه دهندگان خدمات جستجوی متخصص برای ادغام در پلت فرم فروشگاه آنلاین موجود خود هستند. در این مقاله ، ما ویژگی های کلیدی اصلی سیستم های جستجوی سایت را بررسی می کنیم تا راهنمایی هایی را برای خرده فروشانی که به دنبال این راه هستند ارائه کنیم .

ایجاد الزامات مورد نیاز برای بهبود جستجو در فروشگاه آنلاین بخش اول

 

پردازش زبان طبیعی (NLP) در حال حاضر رویکرد ترجیحی برای غول های جستجو مانند گوگل و بینگ است و جستجوی فروشگاه آنلاین به سرعت به دنبال آن است. NLP یک رویکرد معنایی ارائه می دهد که تمرکز بر معنا و ارتباط ، به جای تناسب کلمات کلیدی ساده دارد. فناوری هوشمند خودآموز ، ابزارهای جستجو در سایت را قادر می سازد تا بهتر هدف جستجو را درک کنند ، و به این ترتیب نتایج مربوطه مناسب تر ارائه دهد. هرچه سریعتر یک بازدید کننده آنچه را که در یک سایت فروشگاه آنلاین دنبال می کند پیدا می کند ، بیشتر احتمال دارد که خرید کند و احتمال خریددوباره در آینده هم بالاتر میرود. بدین ترتیب ، می ببینیم چرا NLP در بازار فروشگاه آنلاین چنین جرقه ای ایجاد می کند.

 بیشتر چارچوب های جستجوی مبتنی بر NLP می تواند در رابطه با اشتباهات ، مترادف، تغییرات منطقه ای ، انواع کلمات جمع یا مفرد و خیلی بیشتر مورد استفاده قرار گیرد. با پیشرفت تکنولوژی ، توانایی رسیدگی به وزن و اندازه گیریها ، استاندارد شده است. پلتفرمی که می تواند وزن و اندازه گیری را اداره کند می تواند نتایج بسیار دقیقی را ارائه دهد. به عنوان مثال ، جستجوی یک تلویزیون 50 اینچی تنها نتایجی را برای همین نوع تلویزیون ارائه می دهد و نه برای مدل های بزرگتر و کوچکتر.

 

پیشنهاد خودکار و تصحیح خودکار

 کار با یک موتور مبتنی بر NLP ، ابزار پیشنهاد خودکار و تصحیح خودکار ، می تواند کمک به ارائه سطوح بالاتری از رضایت مشتری ، به کاهش صفحات "هیچ نتیجه ای پیدا نشد" بازگشت و همچنین سرعت بخشیدن به روند خرید کند.

ایجاد الزامات مورد نیاز برای بهبود جستجو در فروشگاه آنلاین بخش اول

 

پیشنهاد خودکار کار را با جستجو کاتالوگ محصولات فروشگاه اینترنتی برای نتایج مرتبط پس ازاینکه مشتری دو یا سه حرف از عبارت خود را جستجو کرد شروع میکند . اغلب این برای شناسایی دقیق ترین کالاهای مورد نظر مشتری کافی است. با نمایش خودکار نتایج در باکس جستجو ، فروشگاه می تواند به مشتری برای رسیدن به این محصولات به سرعت کمک کند ، و می تواند احتمال اشتباهات معرفی شده را کاهش دهد. اگر یک نتیجه مرتبط پس از چند کاراکتر اول نمایش داده نشود ، بازدید کننده همچنان تایپ می کند و نتایج نمایش داده شده با هر کلمه اضافی به روز می شود.

هنگامی که نتایج مرتبط به خوبی نشان داده شد ، این رویکرد برای مشتریان بسیار محبوب میشود. اگر نتایج خودکار آهسته است و یا نتایج نامناسب ارائه می دهد ، می تواند به سرعت بازدید کننده را خسته کند و به طور بالقوه منجر به رها کردن سبد خرید شود. بنابراین حیاتی است که هر ابزار پیشنهاد خودکار باید توسط یک موتور جستجوی فوق العاده سریع و بسیار دقیق مطرح شود.

در کنار پیشنهاد خودکار ، تصحیح خودکار وجود دارد. تایپ اشتباه و غلط املایی در جستجو بسیار رایج هستند ، حتی با جستجوی طبیعی در سایت ، و حتی بیشتر از زمانی که بازدیدکنندگان از تلفن همراه برای دسترسی به یک وب سایت استفاده می کنند. تصحیح خودکار به پلت فرم جستجو در سایت اجازه می دهد آنچه مشتری قصد دارد جستجو کند درک کند و به جای نمایش پیام مانند "ما کلمه درخواستی شما را درک نمی کنیم ، لطفا املای آن را بررسی کنید." نتایج مرتبط را نمایش میدهد.

ایجاد الزامات مورد نیاز برای بهبود جستجو در فروشگاه آنلاین بخش اول

 

به اشتراک بگذارید