اهمیت تجربه کاربر در مورد تغییر سایت شما

دنیای اینترنت طی چند سال گذشته به طرز چشمگیری تغییر کرده است تا جایی که طراحی وب و UX (تجربه کاربری) برای موفقیت هر وب سایت حیاتی است. به روزرسانی های الگوریتم گوگل برای موتورهای جستجو همچنین به این معنی است که وب سایت هایی که می خواستند بهینه سازی سئو شوند ، نیاز به توجه بیشتر به تجربه کاربر و محتوای با کیفیت دارند. بنابراین طراحی UX به عنوان یکی از پرکاربردترین طراحی های وب امروزه در صدر قرار گرفته است ، اما از آنجا که دائما در حال تغییر است ، ما نگاهی به آن خواهیم انداخت و به شما در آماده سازی آن کمک خواهیم کرد.

 

رابط  های کاربری صوتی

با ظهور الکسا آمازون ، سیری اپل و دستیار گوگل ، ما به نقطه ای رسیده ایم که تعامل صوتی به آرامی محبوبیت بیشتری پیدا می کند. VUIs (رابط های کاربری صوتی) به این معنی است که آنها به زودی به یک جایگزین قوی برای GUIs (رابط های کاربری گرافیکی) تبدیل می شوند که بیشتر اوقات از آنها استفاده می کنیم. این بدان معنی است که طراحی وب قصد دارد از طراحی کلیکها و ضربه ها ، به سمت یک تجربه "بدون صفحه نمایش" حرکت کند. در حالی که پیش بینی می شود VUI ها تا سال 2020 به حدود 50٪ از کل تعامل کاربر برسند ، این بدان معنی نیست که رابط کاربری گرافیکی ناپدید می شوند. دستورات صوتی در مکانهای شلوغ می توانند مشکل و از نظر اجتماعی ناخوشایند باشند ، بنابراین در آینده همیشه جایی وجود خواهد داشت که GUI ها می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

 

روی محتوا تمرکز کنید

محتوا با گذشت سالها بسیار زیاد شده است و قرار است مدت زمان زیادی باقی بماند. نه تنها محتوای با کیفیت بالا مستقیما بر نرخ تبدیل در وب سایت شما تأثیر می گذارد ، بلکه در صورت بهینه سازی آن برای اهداف سئو ، ترافیک بیشتری نیز به همراه خواهد داشت. به همین دلیل است که روند طراحی وب مانند مینیمالیسم یا طراحی UX بسیار محبوب شده است زیرا آنها هرگز حواس کاربران را از آنچه که واقعا مهم است ، منحرف نمی کنند. استفاده زیاد از فضای سفید برای طراحان وب در اینجا ضروری است و پس از آنکه بر سایت شما تسلط پیدا می کند ، وب سایت دوستانه تری خواهید داشت.

 

رنگ و تایپوگرافی (بافت)

تفاوت های زیادی بین صفحه های دسکتاپ و موبایل وجود دارد ، به این معنی که ممکن است آنچه در یک دسکتاپ کار می کند به اندازه کافی واضح نباشد در حالی که به سرعت در تلفن هوشمند خود آن را مشاهده می کنید. از آنجا که در حال حاضر در نقطه ای قرار داریم که دستگاه های تلفن همراه به طور کلی بازار را در دست گرفته اند ، باید هنگام حرکت سریع محتوا در یک دستگاه تلفن همراه مطمئن شوید که تایپوگرافی کاملا واضح است. به رنگ توجه کنید ، زیرا اکثر کاربران فقط برای خواندن چیزی که چشم آنها را جلب می کند متوقف می شوند ، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که مهمترین جملات به نوعی از بقیه متن متمایز هستند.

 

طراحی که موجب صرفه جویی در وقت می شود

امروزه اکثر وب سایتهای معروف در تلاشند تا اطلاعات خود را با روشی آسان و پر مصرف سوق دهند. فقط کافی است نگاهی بیندازید که خرید آنلاین کالای Balenciaga چقدر ساده است. نکته اصلی این است که یک تجربه بصری ایجاد کنید که اثر را به حداکثر برساند و باعث صرفه جویی در وقت کاربر شود. ما امروز در یک جامعه بسیار پر سرعت زندگی می کنیم ، بنابراین زمان مخاطبان چیزی است که شما همیشه باید در نظر داشته باشید. این فقط در آینده اهمیت بیشتری پیدا می کند ، زیرا ما همواره در حال سرعت گرفتنیم. اگر کاربر شما نتواند با چند کلیک در وب سایت به یک نقطه خاص برسد ، احتمالا وب سایت را رها می کند و شما را با دست خالی رها خواهد کرد. کهنه کاران با تجربه در زمینه طراحی وب از Bapple توصیه می کنند که روی رهبری واضح تمرکز کنید زیرا این امر برای موفقیت شما کاملا حیاتی است ، بنابر این برای کاربرانی که در وب سایت شما هستند ، راهنمایی هایی ارائه دهید.

 

منوی hamburger را بشکنید

در حالی که چند سال پیش منوی همبرگر بسیار محبوب بود ، در حال حاضر بیشتر آشکار شده که زمانش فرا رسیده آن را رها کنید. با قرار دادن منو در نوار عنوان ، کلیک های شما افزایش می یابد ، همانطور که وقتی Spotify این را فهمید ، دقیقا همین کار را کرد. همین مورد در YouTube نیز وجود دارد که فهمید با خلاص شدن از شر منوی همبرگر ، وب سایت آنها کاربر پسند تر شده است. دلیل اصلی این امر این است که شما می خواهید منوی رهبری خود را در نمای ساده قرار دهید ، به خصوص در دستگاه های تلفن همراه که می خواهید همیشه در صفحه نمایش آن حضور داشته باشید.

 

جایگاه

در ارتباط ماندن با روندهای طراحی وب هرگز به اندازه امروزه مهم نبوده است ، زیرا همه چیز در حال تغییر سریع است. حتی سریعتر از آنچه که بیشتر مردم بتوانند آن را دنبال کنند. مینیمالیسم ، Brutalism ، طراحی وب UX ، اینها همه روندهای طراحی وب هستند که فقط برای این منظور ساخته شده اند که تغییرات را افزایش دهند. ناگفته نماند ، باید همیشه توجه داشته باشید که جایگاه شما کجاست و چگونه مخاطبان شما نسبت به تغییرات خاصی که ایجاد می کنید واکنش نشان می دهند. به همین دلیل است که همیشه می خواهید همه چیز را قبل از تصمیم گیری نهایی امتحان کنید.

به اشتراک بگذارید