استارت آپ پنهان چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر شما یک کارآفرین هستید که یک محصول یا کسب و کار جدید را راه اندازی می کنید، می توانید آن را ابتدا به صورت غیرعلنی اجرا کنید به نوعی که از توجه عمومی جلوگیری می کند تا از نظر رقبا نامرئی و پنهان شود.

با راه اندازی کسب و کار در حالت پنهان، می توانید بی سر و صدا محصولات و یا خدمات خود را بهبود بخشید، بازار را تست  کنید  و یا تامین بودجه مالی قابل توجهی قبل از راه اندازی رسمی آن داشته باشید.

اگر در فکر استارت آپ پنهانید اما مطمئن نیستید ، نگاهی به آنچه که یک استارت آپ پنهان شامل میشود بیاندازید و اینکه آیا کسب و کار شما باید دراین حالت انجام شود یا خیر.

 

کسب و کار خود را از رقبا پنهان خواهید کرد

هرچقدر هم محصولات یا خدمات خود را متفاوت ارائه کرده اید و چیزی جدید و نوآورانه ای ایجاد کرده اید، همیشه این خطر وجود دارد که خلاقیت و نوآوری شما توسط یک رقیب دزدیده شود.

راه اندازی یک استارت آپ پنهان می تواند بر مشکل داشتن ایده های خود یا محصولات توسط رقبا سرقت شود. با فعال شدن در کل رمزگشایی، تا زمانی که شما آماده انتشار عمومی هستید، راه اندازی های خیره کننده محصولات یا خدمات خود را از چشم چشمگیر رقبا حفظ می کنند. برای پنهان کردن فعالیت های تجاری خود، می توانید با مخاطبین خود قراردادهای غیر رسمی امضا کنید و از صحبت کردن با دیگر صنعت ها یا رسانه در مورد کسب و کارتان جلوگیری کنید. به این ترتیب می توانید تا هنگام تکمیل محصولات از حق نسخه برداری یا حق اختراع خود محافظت کنید.

با راه اندازی یک استارت آپ پنهان، می توانید برنامه های کسب و کار را بهینه سازی کنید، در صورت لزوم، منابع مالی بیشتری بدست آورید، و اساسا به زمین بیفزایید بدون اینکه خطر رقبای خود را در محصول خود قرار دهید، قبل از آنکه از زمین خارج شوید.

بسیاری از استارت آپ ها یک مرحله کوتاه  پنهانی دارند تا روی بهبود محصولات و یا خدمات خود قبل از "راه اندازی بزرگ" کار کنند. دیگران می توانند سالها با کار کنند و منابع مالی کافی را آورند تا ایده در نهایت عمومی شود.

 

نمونه  استارت آپ های پنهان موفقیت آمیز

یک نمونه استارت آپ که به شکل اولیه پنهانی آغاز شد، Forge.AI است، که برای ارائه جریان اطلاعات ساختاری با ایجاد سوخت برای دستگاه های هوشمند است. جیم کراولی، مدیر عامل سابق Skyhook Wireless و همکارش سابقش، جنیفر لوم، یکی از بنیانگذاران Adelphic Mobile، برای بالا بردن سرمایه برای راه اندازی کار جدید همکاری کردند.

شرکت به طور رسمی در سال 2016 تأسیس شد و پس از گذراندن یک دوره پنهانی، اکنون مرزهای هوش مصنوعی را جابجا کرده  و در راه رسیدن به هدف خود برای ایجاد اطلاعات به عمل در شکلی جدید است.

Forward Networks به طور مخفیانه توانست 11.9 میلیون دلار را قبل از شروع همگانی به دست آورد. براساس وب سایت شرکت، Forward Networks اولین فروشنده ای است که به طور دقیق مدل شبکه کلاود خصوصی و چندرسانه ای شبکه را در نرم افزار مدل سازی می کند تا دامنه ای از بینش های جدید و قابلیت های تحلیلی شبکه های مبتنی بر اینترنت را ارائه دهد.

در حال حاضر به عنوان یک کسب و کار مبتکر، Forward Networks  برنده جوایز مختلفی است، از جمله برنده جایزه Impact Infrastructure 2018 برای بهترین راه حل زیربنایی .

 

آیا کار شما هم به استارت آپ پنهان احتیاج دارد؟

در حالی که استارت آپ و کارکردن در حالت خام، مزایای متعددی را برای کسب و کارهای کوچک به ارمغان می آورد، ولی شاید برای همه نیاز نباشد.  این که آیا شما تصمیم به اینکار دارید، بستگی به نوع صنعت شما دارد.

به طور کلی، اگر شما در یک محیط رقابتی کار می کنید و در حال کار بر روی یک محصول خاص هستید که می تواند به طور جدی توسط رقبا سرقت شود، ممکن است استارت آپ پنهان منطقی تر باشد.

به عنوان مثال، اگر شما یک شرکت مبتنی بر فناوری هستید، یک تکنولوژی جدید یا نوآوری مانند محصولات پیشرو Forge.AI و Forward Networks ایجاد می کنید، ممکن است بخواهید تکنولوژی خود را در پشت صحنه توسعه دهید تا زمانی که منابع مالی و فکری لازم را داشته باشید .

توسعه یک محصول جدید که به نوعی موجب اختلال در بازار می شود در معرض این خطر است که نوآوری های تکنولوژیکی شما توسط یک رقیب تکرار شود، به این معنی که کار سخت و خلاقیت شما به هدر می رود.

در مقابل، اگر شما یک نام تجاری را که هیچ چیزی جدید یا نوآورانه ای را ارائه نمی دهد دارید و محصولات یا خدماتی را که قبلا وجود دارد ارائه می دهید، دلیلی برای استارت اپ پنهانی کارتان وجود ندارد.

در این وضعیت، ممکن است بخواهید با تبلیغات و سروصدا با انتشار نسخه های اولیه از محصولات خود، محصولات آزمایشی و درخواست بازخورد مشتریان در اوایل همه را آگاه کنید . این کاملا برعکس استارت آپ پنهان است، اما اگر بالا بردن آگاهی بیشتر از پنهان نگه داشتن محصولات شما مهم باشد، ممکن است بهترین حرکت برای شما باشد.

 

 

به اشتراک بگذارید