آیا شغل آزاد مناسب شماست؟

داشتن انتخاب های زیاد در زندگی همیشه عالی است. خود اشتغالی گزینه های انتخاب زیادی به شما میدهد، بهترین و بدترین چیز در مورد کارآفرینی هم همین است.

در حالی که عالی است که به هیچ کس گزارش کار ندهید، ولی مسئولیت بسیار زیادی نیز خواهید داشت.

چهار چیز در مورد خود اشتغالی هست که شما باید قبل از انجام آن بدانید.

 

 

همیشه آسان نیست که رئیس خودتان باشید.

یکی از بزرگترین چالش های شغل آزاد این واقعیت است که شما می توانید رئیس خود باشید. هیچ کس به شما نمی گوید که چه کاری انجام دهد، عالی است نه؟ برای کسانی که هرگز آن را امتحان نکرده، بله به نظر می رسد بسیار عالی است. برای کسانی که تجربه اش را داشته اند، می دانند که کمتر ازچیزی که به  به نظر می رسد جالب است.

اکنون می توانید تصمیمات بزرگ بگیرید. شما می توانید در مورد اینکه ساعت های کاری تصمیم بگیرید وهمچنین عواقب کامل این تصمیمات متوجه شما خواهد بود. شما اکنون مدیرعامل هستید در حالی که مجبور نیستید بیانیه ای برای مطبوعات ارسال کنید، هنوز هم باید وقتی مشکلی پیش میاید جوابگو باشید. بدترین بخش این است که هیچ کس دیگری به شما کمک نمی کند. هیچ همکاری برای سرزنش نیست و پشت سر هیچ رئیس یا مدیری هم پنهان نمی شوید. این فشار اضافه شده می تواند به هر کسی، حتی متخصصان خودکفا، فشار آورد.

 

مطمئنا شما آزادی بیشتری دارید، اما مدیریت آن زمان سخت تر خواهد شد.

هنگامی که شما برای خودتان کار می کنید، می توانید برنامه خود را داشته باشید. تقویم شما یک صفحه سفید است! شما می توانید هر زمان که بخواهید از خواب بیدار شوید، جلسات خود را تنظیم کنید، تعطیلات را برنامه ریزی کنید، و خیلی بیشتر! پس مشکل کجاست؟

در برنامه ریزی اکثر افراد در مدیریت زمان خود موفق نیستند. در واقع، به همین دلیل است که بسیاری از ما ساختار شغل کارمندی را می خواهیم. علاوه بر این، اگر شما برای یک سازمان بزرگتر کار می کنید، اکثر زمان بندی شما برای شما انجام می شود. گفته می شود بسیاری از افرادی که در شرکت های بزرگ کار می کنند آنچه را که برای مدیریت تقویم خود انجام می دهند را دست کم میگیرند.

 

شما باید در مورد کارهایی که می خواهید انجام دهید و مشتریانی که برای آنها کار می کنید، تصمیم بگیرید.

تصور غلطی وجود دارد که شما باید هر کاری را که می توانید به عنوان یک شاغل آزاد به دست آورید انجام دهید. در ابتدا، بله، باید سعی کنید کار تمام مشتریانی را که بدست میاورید انجام دهید. با این حال، شما باید روی ایجاد روابط با مشتریان با کیفیت تمرکز کنید، نه همیشه یافتن موارد جدید.

هنگامی که با یک مشتری جدید کار می کنید، تا زمانیکه کارها به نتیجه برسد طول می کشد. تمام این زمان صرف شده برای مشتریان می تواند هزینه شما بالا ببرد. از آن گذشته، زمان طلاست، و شما باید آن را عاقلانه صرف کنید - به خصوص هنگامی که فقط خودتان هستید.

هنگامی که روابط قوی با مشتریان ایجاد می کنید، باید در مورد کارهایی که در آن شرکت می کنید استراتژیک باشد. همیشه برای کار خود به مشتریان فعلی خود بازگردید و از همه مهمتر درخواست معرفی از طرف آنها داشته باشید. آخرین چیزی که می خواهید این است که یک پروژه طولانی با یک مشتری بدقلق داشته باشید.

 

ممکن است احساس تنهایی کنید.

هنگامی که برای خودتان کار می کنید، کم کم شروع به احساس تنهایی می کنید. مطمئنا می توانید به دوره های نتورک بروید یا در کنفرانس های صنعتی شرکت کنید، اما اغلب وقت خود را تنها صرف می کنید. برای افراد اجتماعی، این می تواند کسل کننده باشد. وقتی دیگران در اطراف شما هستند، انگیزه شما را برای ادامه کار فراهم می کنند.

در آخر، بسیاری از مردم تلاش می کنند که به شکل یک کارآفرین حرفه ای زندگی کنند. اگر علاقه مند به آن هستید، اطمینان حاصل کنید که به خوبی از آنچه در انتظارتان هست آگاه هستید.

 

 

به اشتراک بگذارید