آیا از بخش های موجود در google analytics استفاده می کنید بخش اول

وقتی با کسی در مورد Google Analytics صحبت می کنید ، اغلب همین حرف را می شنوید: "من از Google Analytics استفاده نمی کنم زیرا نمی دانم باید چه چیزی را بررسی می کنم" و جای تأسف است زیرا می توانید با داده های Google Analytics مطالب کاملی درباره وب سایت و مخاطبان خود کسب کنید. بنابراین ، آیا روش ساده ای برای استفاده از Google Analytics بدون سر در گم شدن وجود دارد؟ ممکن است راهی با استفاده از بخش ها (segments) وجود داشته باشد.

 

 

 

Segmen چیست؟

در Google Analytics یک بخش ، راهی برای مشخص کردن داده هایی است که در هر نمای استاندارد مشاهده می کنید. Google Analytics تمام اطلاعات موجود را در یک توده بزرگ از داده ها انجام می دهد. این بدان معنی است که وقتی در یک نگاه کلی به Google Analytics می نگرید ، این کلیات را می بینید: نشست های همه بازدید کنندگان ، کل درآمد ، کلیه صفحات ، زمان متوسط ​​در صفحه ماندن همه کاربران ، صفحات فرود همه بازدید کنندگان. شما ممکن است این را تشخیص دهید: در بخش کسب و کار آنلاین تان هستید و خوشحالید ، زیرا جدول کاملی را در اختیار دارید. شما از گزینه فیلتر پیشرفته برای افزودن Medium: Organic"" استفاده کرده اید و داده هایی را که می خواهید مشاهده کنید می بینید. سپس فکر می کنید: "بازدید کنندگان کدام صفحه ها را نگاه کرده اند ، بیایید این فیلترها را به بخش بعدی Google Analytics ببریم." اینجاست که میبینید فیلتر شما از بین رفته است و ناامید می شوید !!! اگر می خواهید بدانید افرادی که از جستجوی ارگانیک آمده و صفحه ای از سایت شما را بازدید می کنند ، کدام صفحه را مشاهده کرده اند ، باید راه دیگری پیدا کنید. Segmen به شما کمک می کند تا داده های جمع شده Google Analytics را به داده هایی که نیاز دارید و می خواهید ببینید ، محدود کنید تا به یک سؤال خاص که دارید پاسخ دهید. می توانید از آن Segmen در تمام بخش ها استفاده کنید ، هنگام جابجایی بین بخش ها ، این بخش از بین نمی رود. به عنوان مثال ، اگر می خواهیم بدانیم مشتری های اولیه ای که ​​دوره های آموزشی SEO را خریداری کرده اند ، از کدام منبع بوده اند ، با استفاده از آن بخش و با نگاهی به بخش Acquisition - Source / Medium می توان نتیجه گرفت که بیشتر مشتریان eBook مثلا از یک خبرنامه بوده اند.

 

چرا به Segmen نیاز دارید؟

تمام داده هایی که مشاهده می کنید بدون تقسیم بندی جمع می شوند. این نتیجه گیری را بسیار دشوار می کند. همانطور که یک بار Avinash Kaushik گفت: "همه داده ها در یک جا کاملا ناخوشایند است." و من قطعا با او موافقم. اگر می خواهید نتیجه گیری معتبری بگیرید ، باید داده های خود را مشخص و تقسیم بندی کنید. به عنوان مثال ، شما نمی توانید بگویید که بیشتر بازدید کنندگان چه ساعتی از روز به سایت شما مراجعه می کنند. این داده ها آنقدر بصورت کل و جمع شده اند که نمی توانید روی آن استراتژی بسازید ، حتی اگر نشان دهد که حوالی ظهر شلوغ شده ، باز هم هیچ بینشی ارائه نمی دهد. براساس این داده ها می توان نتیجه گرفت که ارائه یک محصول جدید در حوالی ظهر راهی برای پیشرفت است. اما اگر تعداد زیادی از بازدید کنندگان که وجهی برای فروش آنلاین پرداخت نمی کنند ، حدود ساعت ظهر از سایت شما بازدید کنند ، اما بازدید کنندگان با پتانسیل بالا که پرداخت وجه دارند ، عصرها از سایت شما بازدید می کنند چه کنیم؟ پس می توانید بر اساس داده های تجمعی غیر اختصاصی تصمیم اشتباه بگیرید. بنابراین با یک Segmen ، می توانید بخش خاصی از داده های خود را بزرگنمایی و زوم کنید و اگر این کار را به درستی انجام دهید ، می توانید تصمیمات مهمی در زمینه کسب و کار آنلاین خود  بگیرید که به شغل شما کمک می کند تا پیشرفت کنید.

 

چگونه می توان یک Segmen در Google Analytics ایجاد کرد؟

اول از همه ، ایجاد یک بخش در Google Analytics ریسک نیست. شما می توانید بخش های خود را ویرایش کنید ، می توانید بخش های خود را حذف کنید ، اما داده های واقعی حذف نمی شوند. برای من درک این مسئله خیلی مهم بود ، زیرا این بدان معنی بود که من می توانم با بخش ها بازی کنم و هیچ نتیجه بدی نداشته باشم. اولین قدم این است که به این فکر کنید که به کدام بخش نیاز دارید. می خواهید به کدام سوال پاسخ دهید؟ چه چیزی برای کسب و کار آنلاین شما مهم است؟ و از کجا می توانید داده ها را برای ایجاد آن بخش پیدا کنید؟ آیا می خواهید جمعیت کاربران را تقسیم کنید؟ و یا رفتار کاربران را؟ یا به فناوری ای که کاربر برای بازدید از وب سایت شما استفاده می کند و غیره؟ دانستن آنچه شما در Google Analytics به دنبال آن هستید ، هنگام ایجاد Segmen کمک می کند.   مرحله دوم اضافه کردن بخش واقعی است. شما می توانید بخش مربوط به Segmen بالای صفحه را در هر نما از Audience تا Conversions پیدا کنید. این بدان معناست که اگر در بخش داشبورد ، میانبرها ، رویدادهای اطلاعاتی یا بخش Real-Time قرار دارید ، نمی توانید Segmen را ببینید.

 

بخش دوم مقاله را در اینجا بخوانید

به اشتراک بگذارید