آماده سازی برای فروش یک کسب و کار بخش اول

بنابراین تصمیم گرفتید زمانی کسب و کار آنلاین خود را به فروش برسانید. ممکن است بخواهید بازنشسته شوید ، یا شما فقط می خواهید شرکت را قبل از اینکه بازار در برابر شما خلاص شود ، بارگیری کنید. چگونه کسی که واقعا بخواهد کسب و کار شما را خریداری کند ، پیدا می کنید؟

 

 

 

 

ارزش گذاری کسب و کارتان را تعیین کنید

قبل از اینکه بتوانید چیزی را به فروش برسانید ، باید قیمت بازار آن را تعیین کنید. اگر کسب و کار شما خصوصی برگزار می شود ، می توانید شرکت را با توجه به درآمد سالانه و درآمد ، همراه با دارایی های فیزیکی مانند املاک و مستغلات و سپس بدهی محاسبه کنید. اختراعات و مشارکت های موجود نیز باید در این مجموع باشد. اگر شرکت شما در حال حاضر به طور عمومی معامله شده است ، ارزش آن در حال حاضر به وسیله سرمایه گذاری در بازار تعیین شده است و شما حق ندارید آن را به فروش برسانید مگر اینکه شما دارای اکثر سهام برجسته هستید.

در هر صورت ، به عنوان یک فروشنده ، شما باید از حق بیمه سالم در مورد ارزش فعلی خود ، با توجه به درآمد آینده و پتانسیل رشد ، درخواست کنید. برای فروشگاه های بزرگ اینترنتی غیر معمول نیست که بیش از 50 درصد از ارزش "فعلی" را در خرید بگیرند. در صورت شک بودن ، یک کارگزار کسب و کار یا ادغام و استخدام حرفه ای استخدام کنید تا به شما در یافتن بهترین پیشنهاد برای شرکت شما کمک کند.

 

آماده سازی یک یادداشت فروش

قبل از تماس با هر یک از این خریداران آینده نگر ، شما باید یک یادداشت فروش یا "طرح کسب و کار آنلاین معکوس" تهیه کنید. این در نظر گرفته شده است که به وضوح کلیه جزئیات اصلی که خریداران درخواست می کنند را به طور کلی شرح دهند.

این شامل ، اما محدود به -

• تاریخ ، ساختار ، محصولات و عملیات شرکت شما

• ارزیابی کسب و کار شما و درخواست قیمت

• همسالان و رقبای صنعت شما

• کارکنان و ساختار رهبری شما

• صورتهای مالی گذشته

• راهنمایی های آینده و پیش بینی درآمد و درآمد

• مشکلات بالقوه درون شرکت (این بسیار مهم است ، زیرا هر گونه تلاش برای پوشش دادن این موارد می تواند به عنوان تقلب شناخته شود)

 

بخش دوم مقاله را در اینجا بخوانید

به اشتراک بگذارید