آفشور و برون سپاری چه هستند و چه تفاوتی دارند؟ بخش دوم

در بخش قبلی مقاله گفتیم که:

برون سپاری  یا اوت سورس به کلمه کلیدی در دنیای کسب و کار برای سال ها تبدیل شده است، و به ویژه ویژگی های خوب و بد آن برای شرکت ها و کشورها و مقایسه با Offshoring در بسیاری از موارد مورد بحث است. اما برخی تفاوت های مهم بین این دو وجود دارد. این مقاله تفاوت های کلیدی در درک این دو در اختیار شما قرار می دهد.

 

 

برون سپاری

برونسپاری به استخدام خدمات یا محصولات خاصی از یک شرکت شخص ثالث اشاره می کند، اساسا چیزی مانند خدمات حسابداری یا تولیدات خاص برای یک شرکت دیگر فراهم می کند. در حالی که بسیاری فکر می کنند برونسپاری به استفاده از یک ارائه دهنده خدمات در کشور دیگری (معمولا ارزان تر) اشاره دارد، لزوما این مورد نیست. برون سپاری می تواند برای یک شرکت که در هر نقطه واقع شده است انجام شود، مکان مهم نیست.

 

تعدادی از دلایل کلیدی که یک کسب و کار برون سپاری را انتخاب می کند را توضیح دادیم در اینجا به توضیح باقی دلایل میپردازیم:

 

انعطاف پذیری

برای بسیاری از شرکت ها برونسپاری مزایایی را برای شما به ارمغان می آورد که نیاز به پرداخت دقیقا همان چیزی است که نیاز دارید. اگر شما کارمندانی برای بخش مالی استخدام کنید، باید حقوق آنها را کامل بپردازید، در حالی که اگر خدمات مالی خود را به خارج از شرکت منتقل کنید، فقط برای ساعات کاری پرداخت می کنید. به طور مشابه اگر یک کسب و کار اینترنتی فقط تعداد کمی از ورودی خاص برای فرآیند تولید خود را داشته باشد، ساختن ظرفیت برای ساختن این مولفه خود اهمیت ندارد. برونسپاری انعطاف پذیری برای پرداخت فقط آنچه نیاز دارید فراهم می کند.

 

آفشور

Offshoring به دریافت خدمات یا محصولات از یک کشور دیگر اشاره دارد و اغلب موارد وقتی درباره برون سپاری صحبت می کنند منظورشان این است. ولی تواند به سادگی انتقال مکان های خاصی از یک کسب و کار به کشور دیگری را هم شامل شود. خدمات و محصولات هنوز هم در همان کشور ارائه می شوند، اما اکنون در کشور دیگری هستند. به عنوان مثال، هنگامی که سازنده خودرو در ایالات متحده یک کارخانه را در تایلند باز می کند تا قسمت های خاصی را که خارج از آن قرار گرفته است تولید کند، همه چیز در همان شرکت اتفاق می افتد.

 

بخش اول مقاله را در اینجا بخوانید

 

 

به اشتراک بگذارید