آفشور و برون سپاری چه هستند و چه تفاوتی دارند؟ بخش اول

برون سپاری  یا اوت سورس به کلمه کلیدی در دنیای کسب و کار برای سال ها تبدیل شده است، و به ویژه ویژگی های خوب و بد آن برای شرکت ها و کشورها و مقایسه با Offshoring در بسیاری از موارد مورد بحث است. اما برخی تفاوت های مهم بین این دو وجود دارد. این مقاله تفاوت های کلیدی در درک این دو در اختیار شما قرار می دهد.

 

 

 

برون سپاری

برونسپاری به استخدام خدمات یا محصولات خاصی از یک شرکت شخص ثالث اشاره می کند، اساسا چیزی مانند خدمات حسابداری یا تولیدات خاص برای یک شرکت دیگر فراهم می کند. در حالی که بسیاری فکر می کنند برونسپاری به استفاده از یک ارائه دهنده خدمات در کشور دیگری (معمولا ارزان تر) اشاره دارد، لزوما این مورد نیست. برون سپاری می تواند برای یک شرکت که در هر نقطه واقع شده است انجام شود، مکان مهم نیست.

 

دلایل کلیدی که یک کسب و کار برون سپاری را انتخاب می کند عبارتند از:

هزینه

اغلب بعضی از خدمات یا محصولات را می توان برای قیمت بسیار پایین تر با همان سطح از کیفیت بدست آورد. حتی زمانی که کیفیت کاملا به همان خوبی است که در داخل انجام می شود، صرفه جویی در هزینه ها بسیار قابل توجه است و این امر می تواند منجر به رضایت مدیران شود. منابع خدماتی اغلب شامل بخش های کسب و کار داخلی مانند مالی یا فناوری اطلاعات می شوند که در آن صرفه جویی قابل توجهی در هزینه می تواند به دست آید.

 

 تخصص

برخی از فرآیندهای کسب و کار یا محصولات بسیار تخصصی هستند و برون سپاری به ارائه دهنده دیگری دسترسی به کیفیت بالاتر را فراهم می کند. برای مثال، برای ساختن کامپیوتر، هر سازنده نیازی به ساخت میکرو تراشه ها ندارد، آنها می توانند آن را برون سپاری کنند و محصولات با کیفیت بالاتری را تولید کنند.

 


 

به اشتراک بگذارید