تا چند سال پیش ، تنها راه دستیابی به یک برنامه میزبانی غنی ، خریدن یک سرور اختصاصی بود. در نتیجه توسعه های نرم افزاری جدید ، سرورهای میزبانی مجازی وب معرفی شده  و به سرعت به عنوان یکی از معمول ترین برنامه های میزبانی وب ظاهر شدند. چرا که عملکرد خوبی با هزینه نسبتا کمی ارایه می دهند. هم چنین به عنوان یک سرور مجازی خصوصی و یا سرور مجازی محبوب است ، این سرور میزبان وب راه حل مناسبی برای سایت های نیازمند منابع است .

 

 

آیا میزبانی vps بهتر از میزبانی وب سرور مشترک است؟

در یک سرور فیزیکی چندین سرور مجازی ایجاد می شوند و از منابع سیستم استفاده می کنند. هر سرور مجازی خصوصی دقیقا مثل یک سرور اختصاصی عمل می کند و منابع سیستم آن تضمین می شوند. پردازنده مرکزی ، حافظه RAM و فضای ذخیره سازی دیسک. این منابع سیستم بسیار بیشتر از منابع ارایه شده توسط هر بسته میزبانی مشترک هستند ، بنابراین یک سرور مجازی ، گزینه بسیار هوشمندانه تری برای وب سایت های مرتبط با منابع سنگین است که دارای بینندگان متعدد است.

 

دایرکتوری مجازی سازی یک vps

هر سرور مجازی خصوصی از طریق یک GUI کنترل می شود که به طور مرتب به عنوان واسط مجازی سازی منسوب است. این واسط گرافیکی به شما این امکان را می دهد که کل سرور مجازی خصوصی و یا سرویس های جداگانه مثل HTTP ، MySQL و غیره را راه اندازی کنید تا تمام فرآیندهای اجرایی را بررسی کرده و بر منابع مصرف شده و منابع آزاد نظارت کنید. همان طور که دسترسی کامل به سرور را به دست خواهید آورد ، می توانید برنامه های کاربردی نرم افزاری سمت سرور را نصب کنید که ممکن است برای راه اندازی پلتفرم های مبتنی بر اسکریپت ، مورد نیاز باشد ، آمار ترافیک وب و تاریخچه تمام فرایندهایی که در vps اجرا می شوند را ببینید. یکی از بهترین ویژگی های کنسول مجازی سازی این است که می توانید از آن برای نصب بدون زحمت یک CP روی سرور میزبان vps استفاده کنید.

 

CP سرور مجازی خصوصی

صفحات کنترل میزبانی وب جداگانه فراوانی وجود دارد ، اما معمولا از cPanel  ، Plesk و DirectAdmin استفاده می شود. اگر یک سرور مجازی خصوصی بخرید ، می توانید از CP ای که سرویس میزبانی وب ارائه می کند ، استفاده کنید یا می توانید خودتان آن را فعال کنید. این رابط کاربر شما را قادر خواهد ساخت تا نام های دامنه ، پرونده ها ، پایگاه داده ، حساب های FTP ، حساب های پست الکترونیکی و هر چیزی که مربوط به حساب میزبانی وب شما است را مدیریت کنید. مدیریت یک حساب کاربری مجازی با مدیریت یک حساب مشترک تفاوت ندارد ، بنابراین اگر شما هیچ تجربه ای در مورد هاست نداشته باشید ، ممکن است برای شما ناآشنا باشد. مشتریان آگاه از تکنولوژی بیشتر می توانند به سرور مجازی خصوصی از طریق کنسول SSH دسترسی داشته باشند.

 

کسب سود با سرور وب مجازی خصوصی

یکی از جنبه های مثبت سفارش یک vps این است که رابط های کاربری خاص cp سطح دسترسی مدیر پروژه را ارائه می کنند ، بنابراین می توانید برنامه های میزبانی را راه اندازی کنید و بفروشید. شما حتی می توانید حساب هایی ایجاد کنید و مشتری بگیرید. بنابراین در حالی که یک سرور وب مجازی برای وب سایت های خود دارید ، می توانید با ارائه منابعی که از آن ها استفاده نمی کنید ، سود خوبی داشته باشید. برنامه های کنترل و نظارت میزبانی می توانند با پلت فرم های پشتیبانی مانند برنامه های پشتیبانی ادغام شوند ، که به شما این امکان را می دهد که بسته های مختلفی ایجاد کنید تا بتوانید مشتریان خود را به طور مستقیم و با خدمات پشتیبانی فنی ارائه شده ، پشتیبانی کنید. همانطور که شما دسترسی کامل عمیق به وب سرور مجازی خصوصی را به دست می آورید ، قادر خواهید بود هر گونه برنامه های کاربردی طرف سرور را نصب کنید که مشتریان شما ممکن است به آن ها نیاز داشته باشند ، بنابراین شما نسبت به سرویس های میزبانی وب که خدمات میزبانی مشترک ارائه می دهند و نمی توانند چنین نرم افزاری را فعال کنند , برتری پیدا خواهید کرد. سرور مجازی خصوصی ، تعادل خوبی بین کارایی و هزینه ارایه می دهد و مناسب ترین گزینه برای وب سایت های حمل و نقل منابع سنگین با اندازه متوسط مانند وب سایت های تجارت الکترونیک ، پورتال های اجتماعی و یا وب سایت های شرکت ها است. این به شما این امکان را می دهد که از سرور مجازی میزبانی وب به هر طریقی که می خواهید استفاده کنید ، برای اهداف وب سایت شخصی ، راه اندازی فروشگاه اینترنتی یا کسب و کار میزبانی وب.

 

به اشتراک بگذارید