iaas paas saas آنچه باید در مورد هر یک از آن‌ ها بدانید بخش اول

هنگامی که برای اولین بار در صنعت فن آوری شروع به کار کردم ، اعتراف می کنم مدتی طول کشید تا جواب سوالی را پیدا کنم که برای من بسیار مهم بود. ابر "cloud" چیست؟ به نظر خیلی ساده می آمد اما من جرات پرسیدن آن را نداشتم. پس مثل هر وبلاگ نویس خوبی به اینترنت متوسل شدم تا آن را پیدا کنم و چیزی که من آموختم این است که "ابر" یک معامله بسیار بزرگ است که به نحوه عملکرد بسیاری از شرکت های فن آوری مدرن قدرت می دهد.

 

 

با این 17 الگوی تکراری قضیه را برای مشتری حل کنید

همانطور که می بینید ، ابر به این موضوع اشاره دارد که چگونه و در کجا داده ها ذخیره شده و شاید از همه مهم تر ، جایی است که در آن وجود ندارد. این ابر به نرم افزار و خدمات اجازه می دهد تا بر روی اینترنت اجرا شود ، به جای آن که فقط بر روی یک سرور باشد ، زیرا داده ها از راه دور در میان انواع مختلف سرورهای مختلف ذخیره شده اند. این نرم افزارها و خدمات را در هر مرورگر اینترنتی ، یا از طریق برنامه های اینترنتی که می توان در دستگاه های مختلف به دست آورد ، می توان یافت. یک مثال کلیدی : ابر به تیم شما اجازه می دهد به جای اینکه شما را مجبور به کار بر روی یک سند Word مایکروسافت کند که بعد آن را به یکدیگر ارسال کنید ، تیم تان در گوگل پلی هم کاری کند. همانطور که ممکن است حدس زده باشید ، در مورد تمام سرویس های دیگری که می توانید از هر ابزار آنلاین دسترسی داشته باشید ، ابر یک معامله بزرگ است. همچنین ممکن است شگفت زده باشید ، این خدمات مبتنی بر ابر چگونه ساخته می شوند؟ شما یاد می گیرید که چگونه سرویس های محاسبه ابری مختلف برای ساخت فن آوری هایی که هر روز در این وبلاگ استفاده می کنید مورد استفاده قرار می گیرند و اگر هنوز در مورد ابر مطمئن نیستید ، نگران باشید ، افق روشن تر پیش روست.

 

Iaas.PaaS.SaaS چه تفاوتی با هم دارند؟

iaas ، PaaS و SaaS سه دسته اصلی محاسبه ابری هستند. رایانش ابری عمل استفاده از شبکه ای از سرورهای مختلف است که همه میزبان ، ذخیره ، مدیریت و پردازش داده ها به صورت آنلاین هستند. در "ابر" که قبلا ذکر کردم ، در واقع یک نما از روش  های مختلف کسب درآمد از محاسبه ابری برای ارائه انواع مختلف خدمات آنلاین به مشتریان است:

 

iaas

iaas به منابع زیرساخت مبتنی برکلود اشاره می کند که از طریق فن آوری مجازی سازی به سازمان ها تحویل داده می شوند که به آن ها در ساخت و مدیریت سرورها ، شبکه ، سیستم های عامل و ذخیره داده کمک می کند. مشتریان iaas می توانند زیرساخت داده های خودشان را بدون نیاز به مدیریت فیزیکی آن بر روی سایت کنترل کنند. در عوض ، آن ها می توانند از طریق یک داشبورد یا API ( رابط برنامه نویسی برنامه ) به سرورها دسترسی داشته باشند و داده ها را ذخیره کنند.

 

iaas چه می کند ؟

iaas به شرکت ها در ساخت و مدیریت داده های خود به هنگام رشد ، پرداخت پول برای ذخیره سازی و سرور که نیاز به ساخت سخت افزار یا نرم افزار ندارند ، کمک می کند. محصولات iaas اساس ساخت فن آوری های جدید را ایجاد می کنند که بر روی ابر تحویل داده می شوند.

 

مثال های کاربردی از iaas

aws توسط آمازون کنترل می شود و برای محاسبه مقدار ابر مورد نیاز استفاده می شود. aws به شرکت ها در ذخیره داده ها و تحویل محتوا کمک می کند. در واقع به شما کمک می کند تا این پست بلاگ را درست بخوانید. 

  • مایکروسافت لاجوردی

مایکروسافت لاجوردی محصول رایانش ابری است که امکان ساخت ، تست و مدیریت برنامه های کاربردی را از طریق شبکه ای از مراکز داده مایکروسافت فراهم می کند.

 

iaas مزایا و معایب:

زیرساخت ابر iaas شرکت ها و مدیران را به بالاترین سطح کنترل و قدرت بر روی نرم افزار و سخت افزار معرفی می کند ، اما آن ها مسئول حصول اطمینان از امنیت تکنولوژیکی و اجرای صحیح ، جهت جلوگیری از ایجاد قطع برق در بخش های حیاتی عملیات شرکت ها می باشند.

 

بخش دوم مقاله را در اینجا بخوانید

به اشتراک بگذارید