آیا رتبه الکسا مهم است؟

تمام تجارت هائی که در اینترنت فعالیت می کنند، همواره می خواهد که درصد تبدیل مشتریان خودشان را بهتر کنند. خوب، روش های متفاوتی برای جذب کاربران هدف وجود دارد. در حقیقت همه می خواهند که در تجارت اینترنتی خود موفق باشند.
ولی نکته مهم این است که بدانیم کاربرانی که وارد سایت می شوند چه رفتاری را از خود نشان می دهند؟ آیا کاربر وفادار شما می شوند و یا این که سایت را ترک می کنند. اگر سایت را ترک می کنند به این علت است که اطلاعات مورد نظر خودشان را بدست نیاورده اند و یا این که سایت و با صفحه مورد نظر شما دارای اشکال خاصی است. بهترین مکان برای اندازی گیری میزان موفقیت شما و از همه مهمتر وضعیت رقیبان شما سیستم رتبه بندی الکسا است.

سیستم رتبه بندی الکسا چیست؟
این سیستم رتبه بندی متعلق به alexa.com است که آمار کاملی از رفتار های کاربران و نحوه ورود به سایت های وب در سراسر دنیا را بدست می آورد و با آنالیز آن اطلاعات رتبه بندی خودش را انجام می دهد. الگوریتم و سیستم بدست آوردن اطلاعات الکسا بسیار ساده است. کاربرانی که تولبار الکسا را نصب کرده باشند به هر سایتی که وارد شوند اطلاعات را به سایت الکسا ارسال می کنند. به همین سادگی. شما هم می توانید با مراجعه به سایت الکسا این تولبار را نصب کنید تا هم به این آمار کمک کنید و هم رتبه هر سایتی را در آن تولبار مشاهده کنید.
این سایت میزان کاربران و میزان مشاهده صفحات در روز ها و ماه های محتلف سال را نمایش می دهد.

الکسا چگونه کار می کند؟
برای شروع بسیار ساده است. به سایت alexa.com مراجعه کنید. و تولبار آن را دریافت کنید و سپس آن را نصب کنید. حالا شما به هر سایتی مراجعه کنید اطلاعات مورد نیاز الکسا را به این سایت ارسال می کنید.
بسیاری از متخصصان تجارت الکترونیک بر این باور هستند که اگر سایت شما عضو ۱۰۰ هزار سایت برتر الکسا است، شما ترافیک خوبی دارید.
 

آیا آمار الکسا واقعی است؟
بله، ولی بر اساس کاربرانی که تولبار آن را دارند. بسیاری از کاربران تولبار الکسا را ندارند و ممکن است سایتی کاربر زیادی داشته باشد ولی کاربرانش این تولبار را نداشته باشند به همین دلیل در رتبه بندی الکسا می تواند رتبه خوبی نداشته باشد.
مزایای الکسا:
۱- الکسا این امکان را برای شما فراهم می کند که خودتان را با رقیبانتان مقایسه کنید. با استفاده از ابزار مقایسه آن، شما به راحتی می توانید سایت خود را با رقیبانتان مقایسه کنید.
۲- هر چه رتبه بهتری داشته باشید اعتبار بیشتری نزد کاربران دارید و این باعث می شود که سایت های دیگر درخواست تبلیغ در سایت شما را داشته باشند.
۳- یک ابزار خوب برای بهینه سازی سایت است.
معایب الکسا:
۱- هر کاربری تولبار الکسا را بر روی رایانه خود نصب نکرده است. به همین دلیل اطلاعات می تواند کامل نباشد.
۲- زیر دامنه های محاسبه نمی شوند و تمامی امتیاز آن ها به دامنه اصلی منتقل می شود مانند سرویس های وبلاگ

چگونه رتبه الکسا خود را ارتقاء دهیم؟
اگر می خواهید رتبه خودتان را در الکسا افزایش دهید باید چند قانون ساده را رعایت کنید:
۱- تولبار الکسا را نصب کرده و سپس در سایت خودتان گشت و گذار کنید.
۲- ابزار الکسا را در سایت خودتان قرار دهید این باعث می شود که کاربران شما که تولبار الکسا ندارند بر روی آن کلیک کنند و نصب کنند.
۳- مقالات مفیدی را بنویسید که صاحبان سایت را جذب کند. و آن را در انجمن هایی که مدیران سایت ها هستند ارسال کنید. آن ها تولبار الکسا را دارند و در صورتی که به سایت شما وارد شوند رتبه الکسا شما بیشتر می شود.
۴- سعی کنید مطالب خود را در سایت های اجتماعی درج کنید.
۵- به کاربران خودتان و دوستانتان اطلاع رسانی کنید که تولبار الکسا را نصب کنند و از سایت شما بازدید کنند. می توانید بنر تولبار الکسا را در سایت خودتان قرار دهید.
۶- در انجمن ها وقتی پستی را ارسال می کنید حتماً آدرس سایتتان را در امضاء خود قرار دهید.
نتیجه:
برای شما که می خواهید از طریق تبلیغات در سایتتان درآمد کسب کنید می توانید با افزایش رتبه الکسا سایت خودتان مخاطبان زیادی را جذب کنید. الکسا اطلاعات خود را فقط از کاربرانی که تولبار آن را نصب کرده اند جمع آوری می کند.

 

به اشتراک بگذارید