5 راه برای آماده سازی سایت شما در پیک های ترافیکی

شما به عنوان یک متخصص IT می توانید بازدیدکنندگان منحصر به فرد را در وب سایت خود نگاه دارید. اما در زمان اوج ترافیک ، آن ها می توانند در عین محسوب شدن به عنوان دارایی ، یک مانع هم باشند. محبوبیت وب سایت شما می تواند آن را قربانی موفقیت خودش کند. این مسئله را وقتی که خط تولید Lilly Pulitzer خود را با تبلیغات چند کاناله معرفی کرد ، تجربه کردم. متاسفانه ، این تبلیغات به اندازه هدف مورد نظر کار می کردند! مشتریان وب سایت Target را مورد هجوم قرار دادند ، اما وب سایت آنقدر آماده نبود که فشار این بار را کنترل و تحمل کند. این سایت هرگز سقوط نکرد ، اما عملکرد شدیدی را تجربه کرد. در یک نقطه ، مدیران حتی داوطلبانه سایت را به مدت 15 دقیقه ترک کردند. بدتر از همه ، مشتریانی که صبر کردند تا زمان بارگیری آهسته انجام شود ، درنهایت با این مواجه شدند که محصولات یا در دسترس نیستند یا در عرضه محدود هستند. مشتریان مشتاق خرید بودند ، اما وب سایت Target فاقد قابلیت انعطاف پذیری برای تقاضاهای نقطه پیک بود.


این مثال منحصر به فرد نیست و اغلب برای سایت های کوچک تر بدتر است. برای مثال ، Reddit برای افزایش آگاهی از برند عالی است ، اما این آگاهی می تواند "آغوش مرگ" را به همراه داشته باشد: افزایش ترافیک چنان ناگهانی است که فشار زیادی بر روی منابع ایجاد می کند تا سایت را خراب کند. CodinGame، یک پلت فرم آموزشی برای برنامه نویسان است ، تنها یک نمونه از سایتی است که توسط شور و اشتیاق بازدیدکنندگان غرق شده است. پیک ترافیک چیزی است که همه وب سایتها برای رسیدن به آن در تلاشند ، اما تعداد کمی به درستی برای آن آماده شده اند. وقت آن است که بدانیم چگونه این رویکرد می تواند بر کسب و کار اینترنتی شما تأثیر منفی داشته باشد.
 

عملکرد آگاهی

در سال 2016 ،Pulse UPS  از گزارش آنلاین خریدار متوجه شد که 51 درصد از خرید ها در آن سال به صورت آنلاین انجام شده و تقریبا 40 درصد آنها با هم ترکیب شده اند (ترکیب فعالیت های دیجیتال و فیزیکی). با خرید بیشتر آنلاین ، حضور آنلاین شرکت و درک کلی برند آن ، جدایی ناپذیر شده است. فقط به هدف نگاه کنید این یک خرده فروش آجر و ملات است ، اما در پی تاثیر مخرب آن ، قطعا بر روی درک مشتریان از کل مارک تاثیر گذاشت. خرید آنلاین به حدی فراگیر شده است که مشتریان به ندرت توجه می کنند که این تجربه چقدر می تواند یکپارچه باشد. نتیجه آن این است که عملکرد کم تر ، کاملا برجسته تر می شود و تجربه مثبت مشتری را در چند ثانیه کاهش می دهد.
تحقیقات نشان می دهد که اگر سایت در کم تر از سه ثانیه بارگذاری نشود ، بازدیدکنندگان  آنرا ترک خواهند کرد و به خاطر این تاخیر ، احتمال بازگشت اکثریت بعید است. بی صبری ممکن است مانند یک مشکل کوچک به نظر برسد ، اما وقتی شما نمی توانید عملکرد عالی داشته باشید ، ضرر دلار و سنت دارد. یک سایت با ۱۰۰۰۰۰ دلار در روز می تواند به طور بالقوه ۲.۵ میلیون دلار در سال به دلیل تاخیر در بارگذاری صفحه اول از دست بدهد. این ارقام را به کسب و کار خود مقیاس دهید. آن ها تکان دهنده هستند. کند شدن بارگیری ، صفحات غیر قابل پاسخ ، مشکلات پایگاه داده و حتی غیرفعال کردن وب سایت برای مدتی می تواند ناشی از عدم برنامه ریزی باشد. ترافیک پیک چیزی است که پیش بینی  آن سخت است اما برای جلوگیری از آن نیاز دارید که بطور جدی آماده باشید.

 

آماده شدن برای پیک ها

بر خلاف مسئله ای مانند امنیت سایبری ، برنامه ریزی برای ترافیک پیمایشی نسبتا آسان است. با ایجاد چند سرمایه گذاری ، ارتقاء و تسهیلات ، شما می توانید در هر حجم ترافیک ، احساس راحتی داشته باشید. در اینجا چند نکته برای کمک به شما آماده شده است:

- ترافیک خود را مطالعه کنید. زمانی را صرف یادگیری در مورد الگوهای ترافیکی کنید و ببینید که پیک یک منحنی چه شکلی خواهد بود. از هر گونه تلاش فعال و انفعالی که برای تشویق موج ناگهانی ترافیک ایجاد می کنید ، آگاه باشید. راحت ترین کنترل پیک ها ، آنهایی هستند که پیش بینی می کنید و انتظارش را دارید.

- سرمایه گذاری در CDN. سرویس CDN می تواند در برخی موارد تا 99 درصد بیشترین ترافیک وب را از سرورهای شما بیرون کشیده و تخلیه کند. به این ترتیب ، وقتی که تقاضا بالا است ، سرورهای اصلی شما مجبور نیستند کارهای سنگین انجام دهند. بسیاری از CDN های بالا همچنین به عنوان خدمات کاهش DDoS در این رویداد عمل می کنند در صورتی که این قله ها به خاطران کاربران مخرب هستند.

- توانایی های خود را بشناسید. عملکرد منظم و تست ظرفیت ضروری است و باید ترافیک مشتریان دنیای واقعی را تا جایی که ممکن است شبیه سازی کند. به سرمایه گذاری در بخش مربوط به مقیاس و پیکربندی سرورهای تولید خود توجه کنید. تلاش برای پیش بینی عملکرد یک فرآیند بسیار نامشخص است. مطمئن ترین روش برای اطمینان از توانایی های شما این است که محدودیت های خود را مستقیما مورد آزمایش قرار دهید.

- بهینه سازی کاربرد تجارت الکترونیک. اگر مشکل واقعی در برنامه تجارت الکترونیک شما وجود داشته باشد ، هدر دادن منابع در مشکلات سرور یک مشکل عظیم است. به جای ریختن گاز بیشتر به مخزن ، به نشتی فکر کنید. تعیین کنید که آیا مصرف منابع منطقی است یا نه.

- درنظرگرفتن حافظه کش برای محتوای پویا. ذخیره سازی به شکل های زیادی ظاهر می شود ، اما در همه موارد ، عملکرد سایت را بهبود بخشیده و بار اعمال شده بر روی زیرساخت اولیه شما را کاهش می دهد. زمانی که این وزن را بردارید ، منابع اصلی شما می توانند تراکنش های دینامیکی بیشتری انجام دهند.

این شرکت مقدار زیادی سرمایه برای آماده سازی ترافیک پیک درنظر نمی گیرد ، اما نیازمند تعهد مداوم است. اگر از قبل آماده شوید ، به جای وحشت کردن ، آماده خواهید بود تا موج موفقیت فروش را به بالاترین حد ممکن برسانید.

به اشتراک بگذارید