4 نکته در مورد نام دامنه

اگر می خواهید به عنوان "متخصص" در جایگاهی که به مرور زمان در آن قرار گرفته اید بمانید ، قطعا به نام دامنه و میزبانی وب نیاز خواهید داشت. نام دامنه چیزی است که در آن افراد برای بازدید از وب سایت شما وارد مرورگرهای وب خود می شوند (می توانند .com  ، .net  ، .biz ، .org و غیره باشند) و میزبانی وب جایی است که پرونده های وب سایت خود را در آن ذخیره می کنید (بنابراین تمام وب سایت شما هنگام بازدید از آن می تواند بر روی رایانه بازدید کنندگان شما نمایش داده شود).

 

 

 

انتخاب صحیح ، در بعضی مواقع می تواند کار بسیار دشواری باشد. به ویژه هنگامی که بیشتر اوقات نام هایی که مورد نظر شماست ، قبلا خریده شده است. چیزی که می خواهم در این پست با شما در میان بگذارم , چند نکته است که می تواند به شما در انتخاب یک نام دامنه مناسب برای وب سایتتان کمک کند.

 

1. ارتباط

اطمینان حاصل کنید که نام دامنه ای که می خواهید انتخاب کنید مربوط به موضوع وب سایت شماست. باید به گونه ای باشد که با مراجعه به آن ، بازدید کنندگان شما بتوانند بگویند چه مطالبی را می توانند در سایت شما مشاهده کنند.

 

2. Domain Endings.com ، .net ، .org و غیره. کدام بهتر است؟

من شخصا ، به سراغ آن هایی می روم که به a.com ختم می شوند ، به این دلیل که اکثر افراد اسامی وب سایت هایی را که با .com به پایان می رسد به خاطر می آورند. پس از آن به سراغ for.net می روم.

 

3. طول نام دامنه

به طور کلی ، هرچه نام دامنه کوتاه تر باشد ، بهتر است. چه خوب است به جای یک نام دامنه طولانی ، نام دامنه کوتاهی را به خاطر داشته باشید. به طور کلی ، من سعی خواهم کرد که یکی را انتخاب کنم که کم تر از ۳۵ کاراکتر طول داشته باشد (از جمله پایان دامنه)

 

4. جداکننده کلمه ، تلفظ یاتاکید ؟ 

بیشتر اوقات ، نامی که انتخاب می کنید شامل بیش از یک کلمه است. در این حالت ، می توانید هریک از این کلمات را با استفاده از تلفظ ، تاکید یا جداگانه انتخاب کنید ، یا به سادگی تمام کلمات را با هم بپیوندید. مگر اینکه از بیش از 4 کلمه باشد ، من به طور کلی توصیه می کنم که همه کلمات را به هم بپیوندید ، به این دلیل که وقتی مردم آنها را به یاد می آورند ، به طور کلی فرضیات را  به یاد نمی آورند. همچنین اگر حاوی بیش از حد میانگین (4 کلمه یا بیشتر) باشد ، این کار غیر حرفه ای به نظر می رسد.

موارد فوق 4 نکته مربوط به نام دامنه است که باید هنگام ایده پردازی وب سایت خود ، به آنها توجه کنید.

 

به اشتراک بگذارید