راهنمای انتخاب کلید واژه مناسب

اگر بخواهیم در یک جمله، کلید واژه را تعریف کنیم عبارت است از “عبارتی که به بهترین نحو صفحه وب شما را توصیف می کند".

با این توصیف، بایستی به چند نکته در خصوص انتخاب کلید واژه مناسب توجه نماییم:
۱- تعداد کلید واژه های خود را کم و حد اکثر ۲۰ کلید واژه انتخاب نمایید زیرا تعداد زیاد کلید واژه باعث ورود کاربران نا مرتبط می شود.
۲-کلمات کلیدی را دقیقا مرتبط با سایت و موضوع آن انتخاب کنید. توضیحات تبلیغی با استفاده از کلمات کلیدی نا مرتبط اصلا توصیه نمی شود زیرا نتیجه ای در بر ندارد.
۳-از انتخاب کلمات کلیدی عمومی اجتناب کنید زیرا وقتی کاربراین کلمات کلیدی را سرچ کند و به دلیل عدم ارتباط سایت شما با کلمه سرچ شده بر روی توضیحات سایت شما کلیک نکند به مرور زمان نسبت نمایش به کلیک شما کاهش می یابد .
۴-کلمات خیلی تخصصی را انتخاب نکنید طوری که به ذهن کاربر نرسد
۵-عبارات کلیدی خود را دو یا سه کلمه ای انتخاب کنید عبارات تک کلمه ای ممکن است توسط کسانی که برای موردی غیر از موضوعات شما در حال جستجو اند سرچ شود همچنین عبارات طولانی ممکن است اصلا سرچ نشوند کلا عباراتی که با کمترین تعداد کلمه بتوانند محصول یا سرویس شما را مشخص کنند عبارات مناسبی اند
۶- بصورت معمول حتما باید از کلمات فارسی و یا ترکیب فارسی استفاده نمایید و از استفاده از کلمات خالص انگلیسی خودداری نمایید. زیرا هنگامی که کاربر مثلا کلمه اتومبیل را جستجو می نماید به دنبال یک وب سایت فارسی زبان و یا ایرانی می گردد که در مورد اتومبیل مطلب ارائه نموده و یا فروشنده اتومبیل است اما هنگامی که کاربر فارسی زیان و یا ایرانی به جای کلمه فارسی “اتومبیل”، کلمه automobile را جستجو می نماید پس حتما به دنبال یک سایت غیر فارسی زبان و یا خارجی بوده است که این کلمه را به انگلیسی جستجو نموده است پس انتظار سایت شما که یک سایت فارسی زبان و یا ایرانی می باشد را ندارد پس این کاربر یک کاربر خوب و یا مشتری بالقوه شما نخواهد بود پس لازم نیست بر روی آن سرمایه گزاری نمایید پس بهتر است همیشه کلمات شما فارسی یا ترکیبی از فارسی مانند مثال بالا باشد زیرا هنگامی که فردی این کلمه و یا عبارت را جستجو می نماید به دنبال یک سایت فارسی زبان یا ایرانی می گردد پس این کاربر جستجو کننده می توانید یک کاربر خوب یا مشتری بالقوه شما باشد.
۷- اگر عبارت کلیدی شما جزئی از عبارت سرچ شده کاربر باشد ولی تطابق عینی نداشته باشد باز هم گوگل ممکن است صفحه شما را به وی نشان دهد. مثلا اگر عبارت کلیدی شما “دفتر نقاشی” باشد و کاربر “دفتر فیلی نقاشی” را سرچ کند باز هم شما را می بیند.
۸- تعداد کلید واژه بیشتر نشان دهنده بازخورد بهتر نیست کافیست از کلماتی استفاده کنید که کاربر آنها را سرچ می کند و دقیقا مربوط به صفحه شماست و تمرکزتان را روی مشتریانتان قرار دهید و این کار باعث می شود که شما مدیریتتان روی صفحه وب آسانتر و بهینه تر شود و همچنین موجب می شود در کل وضعیت سئوی صفحه تان بهتر شود.
مثالهایی از چند کلمه مناسب و نا مناسب :
خرید (نا مناسب) به دلیل عمومی بودن
دفتر (نا مناسب) به دلیل عمومی بودن
خرید دفتر (مناسب)
فروش انواع دفترهای نقاشی و خط دار (نا مناسب) به دلیل طولانی بودن
pain (نامناسب) به دلیل لاتین بودن کامل
نرم افزار pain (مناسب)

گوگل، سرویسی دارد با نام Google Adwords که می تواند برخی از کلید واژگان مرتبط با سایت شما را پیشنهاد کند. برای استفاده از سرویس Google Adwords می توانید به صفحه این سرویس به آدرس adwords.google.com   مراجه نموده (البته با توجه به تحریم کشور ایران، جهت استفاده از این سرویس بایستی از پروکسی استفاده نمایید) و با نام کاربری خود در گوگل به آن وارد شوید سپس آدرس وب سایت خود را بدهید، مثلا
www.mihanservice.com
در این ابزار شما کلمه کلی مرتبط با موضوع خود را وارد می کنید و گوگل پیشنهادهای خود را به شما ارائه می دهد
در قسمت keywords :
کلمه کلیدی مورد نظرتان را تایپ کنید
در قسمت advanced options :
all countries – all languages را انتخاب کرده
در قسمت پایین سمت راست columns را کلیک کرده و Estimated Avg .CPC را انتخاب کرده و apply کنید
کلمه ی بالای دکمه سرچ را در کادرمورد نظر تایپ کنید و سرچ کنید

به اشتراک بگذارید