بهینه سازی تصاویر برای گوگل

اگر شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی ، مخصوصا یک فروشگاه اینترنتی هستید، بهینه سازی تصاویر برای گوگل مهارتی ساده و در عین حال مهم است که شما باید بر آن تسلط داشته باشید. یکی از نکات داشتن کسب و کار موفق برای کسانی که صاحب وبسایت هستند این است که سرعت بارگزاری صفحه باید باید بالا باشد. برای نیل به این منظور بهینه سازی تصاویر برای گوگل می تواند کارساز باشد.

چرا به تگ Alt برای تصاویر نیاز داریم ؟ تفاوت فرمت های تصویری JPEG، GIF و PNG چست و هرکدام در چه جایی باید به کار گرفته شوند؟ تبلیغات گوگل در این مقاله قصد دارد تا به این سوال ها در زمینه بهینه سازی تصاویر برای گوگل پاسخ دهد.

نام تصاویر خود را توصیفی و به زبان مورد استفاده در سایت خود بنویسید.

منظور از توصیفی این است که نام فایل باید معرف تصویر باشد. اگر زبان سایت شما به فارسی است نام تصویر را به فارسی، و اگر انگلیسی است به انگلیسی بنویسید. وقتی که بحث بهینه سازی تصاویر برای گوگل پیش می آید ، بسیار مهم است که از کلمات کلیدی قابل قبول برای بالابردن رتبه سایت خود در گوگل استفاده کنید. انتخاب کلمه کلیدی مناسب توصیفی برای بهینه سازی تصویر بسیار مهم است. گرچه موتورهای جستجو فقط به نام تصاویر اکتفا نمی کنند، ولی متن فایل تصویری اولین چیزی است که موتور جستجو به آن توجه می کند.

همچنین درباره این فکر کنید که مشتری محصولات موجود در سایت شما را چگونه در گوگل جستجو می کند و از چه روش و متدی برای جستجو استفاده می کند؟

از تگ Alt تصاویر در بهینه سازی تصاویر برای گوگل هوشمندانه استفاده کنید.

تگ های Alt در واقع متن های جایگزین برای زمانی هستند که مرورگر اینترنت قادر به نمایش تصاویر نیست. حتی زمانی که تصویر به نمایش در می آید اگر شما نشانه موس را روی تصویر ببرید ، می تواند متن این تگ را مشاهده کنید.

تگ Alt ارزش سئو سایت شما را بالا می برد. اضافه کردن تگ های Alt مناسب به تصاویر ، باعث می شود فروشگاه آنلاین شما در رتبه بندی موتورهای جستجو تصویر مانند گوگل جایگاه بهتری پیدا کند. اولویت اول شما باید این باشد که برای تمام تصاویر خود از این تگ استفاده کنید. البته ذکر این نکته مهم است که برای تصاویر به کار رفته در پوسته سایت نباید از تگ Alt استفاده کنید. زیرا این کار ممکن است باعث شود گوگل و موتورهای جستجو دیگر شما را به دلیل بهینه سازی بیش از حد جریمه کنند.

حجم فایل های تصویری خود را کاهش دهید.

بیشتر مشتری ها سه ثانیه برای بارگزاری یک وبسایت روی کامپیوتر و پنج ثانیه برای بارگزاری روی موبایل صبر می کنند. سایت آمازون طی تحقیقاتی متوجه شد که اگر صفحات آنها یک ثانیه دیرتر بارگزای شوند، ۱.۶ میلیون دلار را از دست می دهند. گوگل سرعت بارگزاری صفحه را به عنوان یکی از الگوریتم های رتبه بندی سایت ها در نظر می گیرد. هر چه زودتر اقدام به بهینه سازی تصاویر برای گوگل کنید. اگر تصویر شما برای بارگزاری بیش از ۱۵ ثانیه زمان نیاز دارد بهتر است که با مشتری خداحافظی کنید. اگر حجم تصویر را کاهش دهید و سرعت بارگزاری صفحه را بالا ببرید تعداد کمتری از بازدیدکنندگان سایت شما را در زمان کوتاهی ترک خواهند کرد.

بهترین راه برای کاهش حجم تصاویر استفاده از فرمان Save for Web در برنامه فوتوشاپ است. با استفاده از این فرمان برای بهینه سازی تصاویر برای گوگل می توانید فایل را با حفظ نسبی کیفیت در کمترین حجم ممکن ذخیره کنید.

هر یک از فرمت های تصویری را در جای مناسب استفاده کنید.

سه نوع رایج فرمت تصویری وجود دارد که آنها را برای بهینه سازی تصاویر برای گوگل به صورت خلاصه توضیح می دهیم : JPEG و GIFو PNG.

فرمت JPEG یا jpg. یکی از قدیمی ترین فرمت های تصویری راج است که در اینترنت به عنوان فرمتی استاندارد از آن استفاده می شود. حجم تصاویر JPEG را می توان همزمان با حفظ کیفیت کاهش داد.

فرمت GIF کیفیت پایین تری نسبت به مورد قبلی دارد و معمولا برای تصاویر ساده مانند آیکون ها و فایل های تصویری قالب سایت استفاده می شود. GIF همچنین از انیمیشن پشتیبانی می کند.

فایل های دارای فرمت PNG نسبت به دو مورد قبل حجم بیشتری دارند. علی رغم مساله حجم بالاتر این فایل ها، PNG می تواند در بهینه سازی تصاویر برای گوگل به جای هر دو فرمت دیگر به کار گرفته شود.
 

به اشتراک بگذارید