چگونه فایل پی دی اف را برای موتورهای جستجوگر بهینه کنیم؟

بخشی از محتوای فروشگاه های اینترنتی ها به دلایل مختلفی به صورت فایل های پی دی اف منتشر می شوند. با بهینه سازی مناسب می توان آنها را نیز در وب قابل جستجو کرد حتی به گونه ای که رتبه ی مناسب کسب کنند.بهینه سازی محتوای این فایل ها نیز مانند صفحات وب است و همان اصول را برای متن صفحات باید رعایت نمود. اما مواردی وجود دارد که نیاز به توضیح دارد.

در حال حاضر همه ی موتورهای جستجوی مهم، آنها را می خوانند و مشکلی با آن ها ندارند. نوع ساخت این فایل ها مشکل اصلی است. فایل pdf می تواند به دو صورت متن و تصویر ذخیره گردد. شما هیچ گاه آن را به صورت تصویر نباید ذخیره کنید. می دانید که موتورهای جستجو نمی توانند متن موجود در تصویر را بخوانند. بنابراین زمانی که از ابزاری مانند فتوشاپ برای ساخت فایل پی دی اف استفاده می کنند، دقت کنید که خروجی به صورت یک تصویر بزرگ ذخیره نگردد. برای آن که مطمئن شوید فایل پی دی اف به صورت متن ذخیره شده است یا تصویر ، ابتدا فایل را باز کنید و سپس مسیر زیر را دنبال کنید:

FILE >PROPERTIES >FONTS


اگر در آن فونتی نشان داده شود. یعنی آن که فایل به صورت متن ساخته شده است. هم چنین شما باید بتوانید متن درون فایل را به کمک ماوس انتخاب کنید. متنی که می توانید به کمک ماوس انتخاب کنید توسط موتور جستجو نیز خوانده می شود. فایل های پی دی اف را برای وب فشرده سازی نمائید تا حجم آنها کاهش یابد. می توانید خلاصه آنها را به صورت HTML طراحی کنید.این صفحات را به موتور جستجوگر معرفی کنید تا رتبه دریافت کنید.بعد از طریق آنها کاربران را به فایل اصلی ارجاع دهید.

رفتار و برخرد موتورهای جستجوگر با فایل های پی دی اف بهتر شده است و نگرانی ها چون گذشته نیست. به عنوان مثال گوگل برای اغلب فایل های پی دی اف نسخه HTML در نتایج خود ارائه می دهد که نشان می دهد توانسته است آن را به خوبی بخواند هر چند که فرمت فایل HTML آن زیبا نیست. دقت کنید لینک های درون پی دی اف نوعا اعتبار خوبی دارند.

به اشتراک بگذارید