راه های برای چک کردن هاست

راه های چک کردن این که فروشگاه پایین است یا بالا در حال اجرا باید سریع باشد شما نمی خواهید وقت خود را برای تجزیه و تحلیل فایل های لوگ بزرگ تر هدر بدهید. در این مقاله روش هایی برای چک کردن وب سایت در چند ثانیه میباشد و نتایج هم در چند ثانیه دریافت خواهید کرد.
اگر شما هم روش های دیگری هم می دانید آن را در کامنت بنویسید و من آن را بررسی می کنم و در صورتی که درست بود آن را هم به این مقاله اضافه خواهم کرد. راه های چک کردن پایین بودن وب سایت عبارتند از :

۱ ) ping

Ping در واقع یک پیغام سلام به سرور می فرستد و در انتظار پاسخ آن می ماند. اگر پاسخ طول بکشد در نتیجه timeout رخ خواهد داد. Ping یک مقیاس اندازه گیری در ثانیه میباشد.
فرمان نوشتاری آن در هاست ویندوز و لینوکس یکسان میباشد. فقط کلمه ping را با مقصد وارد کنید حالا مقصد می تواند یک آی پی آدرس باشد یا یک نام دامنه و منتظر پاسخ آن بمانید در پاسخ نتایج برای شما مشخص خواهد شد.
یکی از اسکریپت های آنلاین سرور پینگ که در Ping.eu واقع شده است ارائه دهنده ابزارهای شبکه ای دیگر مانند Traceroute و port چک میباشد.
۲ )

Traceroute

شما می توانید با Tracerouter یک لیست از تمام جاده های شبکه ای که شما از آن عبور می کنید تا به مقصد خود برسید مقایسه کنید. این جاده ها همان داده های شما میباشند که می خواهند به مقصد مورد نظر خود برسند. اگر همه چیز خوب باشد باید مقصد در پایان به نظر برسد. اگر این طور نبود شما با timeouts در مسیر روبرو شده اید.
ابزار Traceroute از دانشگاه Princeton میباشد که نشان دهنده Traceroute بین دانشگاه و بقیه سرورها بروی اینترنت میباشد. شما می توانید آی پی یا نام دامنه سرور را برای چک کردن وارد کنید.
Tracert یک دستور است که شما می توانید از آن در ویندوز برای ردیابی مسیر بین کامپیوتر خود و مقصد استفاده کنید. و دستور tracert IP یا tracert domain برای همین منظور در لینوکس استفاده کنید.

۳ ) Domain Name System ) DNS )

خطاهای DNS بیشتر هنگامی که یک وب سایت تازه ثبت شده و یا در حال انتقال به یک سرور دیگر میباشد رخ می دهد. معمولا کمی زمان برای بروز رسانی رکورد های DNS و اشاره به سرور جدید نیاز دارد. DNS فراهم کننده اطلاعات مانند یک دفترچه تلفن میباشد. نام دامنه برای انسان های گذاشتن چون معمولا بسیار دشوار است آدرس آی پی مثلا ( ۶۴. ۲۳۳.۱۶۱.۱۸ برای گوگل ) به خاطر بسپاریم. مشکلات DNS زمانی رخ می دهد که سرور یا همان (Nameservers ) که مسؤلیت ترجمه نام دامنه به آی پی آدرس را دارد هنوز آی پی آدرس قدیم را در رکورد خود دارد در صورتی که وب سایت بروی یک آی پی آدرس جدید در حال اجرا میباشد.
شما می توانید اسکریپت گزارش آنلاین DNS برای دریافت گزارش های دقیق استفاده کنید. نتایجی که به رنگ سبز نشان داده می شوند یعنی خوب میباشد نتایجی که به رنگ قرمز یعنی خطاهایی وجود دارد و رنگ زرد هشدارها میباشند.

۴ ) Proxies

پروکسی می تواند برای ایجاد اتصال به وب سایت ها حتی اگر مسیر مستقیم از کامپیوتر شما به آنها به نحوی مسدود باشد استفاده شود. شما می توانید با کامپیوتر دوست خود به سروری که شما نتوانستید با آن اتصال بر قرار کنید متصل شوید اگر عمل کرد بنابراین اشکال از کامپیوتر خود شما و اتصال شما خواهد بود.
شما می توانید صدها وب مبتنی بر پروکسی در Proxy.org پیدا کنید.

۵ ) از کسی سؤال کنید

اگر شما ارتباط مستقیم با کابران خود دارید از آنها در خواست کنید که وب سایت خاصی که شما می خواهد بررسی کنند و آن را چک کنند که قابل مشاهده میباشد یا نه البته این راه علمی نمیباشد ولی ممکن است بعضی وقت ها هم مفید باشد چهار راه بالا علمی و نتایج دقیق و مؤثری را نشان خواهند داد.

 

به اشتراک بگذارید