موارد آزار دهنده در سایت

بسیاری از شرکت های طراحی فروشگاه ، در قسمت بالای صفحه از یک فایل فلش استفاده می کنند. استفاده از فایل های فلش حاوی تصاویر گرافیکی متحرک و شناور به همراه یک موسیقی ملایم می تواند فضای بسیار زیبایی را برای کاربر فراهم کند. اما پس از کمی گشت و گذار در سایت این موضوع بسیار آزار دهنده می شود، چون با هر کلیک بر روی صفحه، فایل فلش مجددا از ابتدا شروع می شود. وب سایتی که در ابتدای امر برای کاربر بسیار خوشایند بود در مدت کوتاهی به یک عامل آزاردهنده مبدل می گردد که تمرکز کاربر را از بین برده و خواندن مطالب صفحه را برای او مشکل می کند.

طراحی سایت


آزاردهنده پیرامون همین موضوع بحث می کند. بسیاری از صاحبان سایت به ویژه افرادی که برای اولین بار تصمیم به طراحی سایت می گیرند، به پیاده سازی ایده های خود همراه با یک طراحی بیش از حد اصرار می ورزند. داشتن یک هدر (Header) جذاب برای صفحات سایت بد نیست، اما آیا واقعا آشفته کردن ذهن کاربر با استفاده از آن ضرورت دارد؟

صاحبان سایت اغلب این نکته را فراموش می کنند که سایشان باید پیامی برای کاربران در جهت معرفی شرکت باشد، نه مکانی برای نمایش میزان توانایی طراحان سایت.


آیا طراحی سایت شما آزاردهنده است؟


داشتن وب سایتی با طراحی آزاردهنده کار دشواری نیست و بسیاری از صاحبان سایت بطور ناخواسته در این زمینه پیشرو هستند. با بررسی موارد زیر در وب سایتِ خود از آزاردهنده بودن سایتتان مطلع شوید:

۱- موسیقی زمینه:


در صورتیکه شما صاحب یک رادیوی آنلاین یا فروشگاه آنلاین محصولات صوتی نیستید، استفاده از فایل های صوتی در پس زمینه صفحات سایت ضرورتی ندارد.

۲- فونت های بزرگ:


اگر وب سایت شما برای افرادی که دچار ناتوانی بینایی هستند ساخته نشده است، استفاده از فونت های بزرگ درست مانند فریاد زدن به روی کاربران سایت می باشد که مورد پسند هیچ کاربری نیست.

۳- فونت های کوچک:


اگر مایلید کاربران مطالب سایت شما را به راحتی بخوانند، از فونت های ریز استفاده نکنید.

۴- پیغام های تمام صفحه:


نمایش اطلاعات بر روی یکدیگر در طراحی فروشگاه اینترنتی می توانند بسیار مفید و کاربردی باشند، اما نه برای کوبیدن یک پیغام بر صورت کاربر. سعی نکنید کاربران را مجبور به خواندن پیغام های خود کنید.

۵- پنجره های پاپ آپ:


اگر چه امروزه در بسیاری از مرورگر ها پنجره های پاپ آپ مسدود می شوند، اما بسیاری از صاحبان سایت همچنان به استفاده از آن ادامه می دهند. قسمت آزاردهنده پاپ آپ ها این است که ما اغلب اطلاعات مفید را نیز در نتیجه مسدود شدن پاپ آپ ها از دست می دهیم.

به اشتراک بگذارید