شناسه ایرنیک چیست؟ چگونه شناسه ایرنیک دریافت کنم؟

شناسه ایرنیک چیست؟

زمانی که شما اقدام به ثبت دامین ملی در شرکت میهن سرویس می کنید ، شناسه نیک و یا نیک هندل ازشما درخواست می شود ، که ممکن است این سوال برای شما بوجود آید  که شناسه ایرنیک چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ ما این سوال را در این مقاله به صورت خلاصه توضیح می دهیم;

دامنه های ملی مانند ir. و … برخلاف دامنه های بین المللی مانند net. و com. و … قوانین و مقررات خاص خود را دارا می باشند. از آن جهت که دیمارکت دامنه ها را با مالکیت ۱۰۰ درصد مشتری ثبت می کند بدین منظور کاربر برای ثبت دامنه ملی نیاز به شناسه کاربری در سایت پایگاه فیزیک نظری (کارگزار ثبت دامنه های ملی در ایران, متعلق به دولت) به آدرس http://nic.ir را دارد.

شناسه ایرنیک چیست؟ چگونه شناسه ایرنیک دریافت کنم؟

 

نحوه ایجاد شناسه ایرنیک:

شما باید مراحل زیر را طی فرمایید .

طی کردن این مراحل باعث میشود دامنه ای که ثبت میکنید به نام خودتان و در پنل خودتان ثبت شود و شما مالک واقعی دامنه باشید . ثبت نام و فعالسازی دامنه های آی آر کمی طولانی است اما این موضوع باعث میشود دامنه هایی با این پسوند امنیت بسیار بالایی از لحاظ جلوگیری از دزدیده شدن داشته باشند.

وارد https://www.nic.ir  شوید و در بخش سامانه ثبت روی ساختن شناسه کاربری کلیک کنید .برای ثبت دامنه ها با پسوند ir روی گزینه تکمیل فرم و دریافت شناسه در بخش شخص حقیقی کلیک کنید .

شناسه ایرنیک چیست؟ چگونه شناسه ایرنیک دریافت کنم؟

شناسه ایرنیک چیست؟ چگونه شناسه ایرنیک دریافت کنم؟

و مشخصات را با دقت پر کنید . گزینه هایی که * دار هستند حتماً باید پر شوند .

نکته : در مرحله پایانی ثبت نامرابط های مجاز راآزاد برای نمایندگان فروشانتخاب نمایید تا دیمارکت بتواند مسائل پرداختی مانند ثبت و تمدید دامنه را برای شما انجام دهد.

شناسه ایرنیک چیست؟ چگونه شناسه ایرنیک دریافت کنم؟

* نکته ۱ : پس از ثبت نام علاوه بر اینکه شناسه برای شما ارسال می شود ایمیلی که با آن در سایت nic.ir ثبت نام کرده اید نیز حکم شناسه شما را خواهد داشت.
* نکته ۲ : برای ثبت هر دامنه نیاز به یک شناسه جدید نیست و از یک شناسه می توانید برای ثبت چندین دامنه استفاده نمایید.


حال اگر نیاز به ثبت نام در ایرنیک دارید به این سایت مراجعه کنید : https://www.nic.ir

و اگر نیاز به ثبت دامین دارید اینجا کلیک کنید

 

به اشتراک بگذارید