با 7 ویژگی مخفی اینستاگرام آشنا شوید

اینستاگرام در حال حاضر یکی از پر طرفدار ترین و بروز ترین شبکه های اجتماعی است که در میان کاربر ها بسیار مقبول افتاده و طبق آخرین آمار ارائه شده بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال در این شبکه عضو و مشغول به فعالیت هستند.

برنامه اینستاگرام طراحی شده برای موبایل های هوشمند بسیار ساده به عنوان یک ابزار آسان برای ارتباط اجتماعی آنلاین طراحی شده که در نگاه اول آخرین پست های افرادی که شما آنها را دنبال می کنید را بر ترتیب آخرین در اول به نمایش می گذارد.

با 7 ویژگی مخفی اینستاگرام آشنا شوید

فرآیند فعالیت کاربر بسیار آسان است شما با دوبار تپ می توانید عکسی را لایک کنید و برای بارگزاری مطلب جدید باید تصاویر خود را در سایز دلخواه همراه با بکارگیری فیلتر های متنوع با فالوئر هایتان به اشتراک بگذارید.

اما علی رغم ساده بودن استفاده از اپ اینستاگرام نکات و مواردی هت که شاید از ویژگی های این شبکه اجتماعی به حساب بیایید اما از دید کابران پنهان می ماند، دانستن این ویژگی ها می تواند استفاده از اینستاگرام را برای شما لذت بخش تر کند.

با هم تعداد نکته و ویژگی مخفی اینستاگرام را بررسی خواهیم کرد.
شما می توانید فیلتر های تصویری موجود را در صورتی که علاقه ای به آنها ندارید مخفی کنید:

با 7 ویژگی مخفی اینستاگرام آشنا شوید

همین فیلتر های تصاویر هستند که اینستاگرام را میان کاربران مشهور کردند. اما بسیاری از این فیلتر ها در مواردی حتی به کار نمی آیند، از ورژن های ابتدایی شاهد افزایش تعداد فیلتر های اینستاگرام بوده ایم و می توان گفت بعد از هر بروز رسانی تعدادی فیلتر به لیست فیلتر ها افزوده می شود. شما با رفتن به انتهای لیست فیلتر ها و تپ روی گزینه Manage می توانید فیلتر هایی که قصد دیدن آنها را ندارید را با برداشتن تیک از لیست مشاهده جذف کنید.
حذف تگ نام شما در تصاویر نامناسبی که توسط دیگران به اشتراک گذاشته شده

با 7 ویژگی مخفی اینستاگرام آشنا شوید

هر کسی که شما را در لیست فالوئر هایش داشته باشد می تواند شما را در تصاویر به اشتراک گذاشته خودش تگ کند و همین تگ شدن تصاویر در پروفایل شما در قسمت Photo of You قابل نمایش است. برای حدف نام خودتان از تصاویر دیگران کافی است در قسمت Photo of You در پروفایل خودتان روی تصویر مربوطه روی تگ نام خودتان یک بار تپ کنید و بعد از باز شدن کادر جدید روی گزینه Hide From My Profile تپ کرده و سپس گزینه Finish را بزنید.
به آسانی دوستانتان را رصد کنید و ببینید چه تصاویری را لایک می کنند.
با 7 ویژگی مخفی اینستاگرام آشنا شوید
شاید برای شما هم مثل خیلی های دیگر اینکه دیگران چه تصاویری را لایک میکنند جالب باشد. این امکان از نسخه های آغازین در اینستاگرام وجود داشت. در تب Activity شما می توانید ببینید دیگران چه تصویری را در چه زمانی لایک می کنند. (تب Activity در سمت چپ تب Following قرار دارد.)
ببینید در گذشته چه تصویری را لایک کرده اید
با 7 ویژگی مخفی اینستاگرام آشنا شوید
متاسفانه جستجو میان عکس ها کار سختی است مخصوصا اگر ندانیم عکس را کدام کاربر به اشتراک گذاشته است. اما اگر بدانیم که تصاویری که لایک می کنیم توسط خودمان قابل ردیابی است لایک کردن می تواند راه حل این جریان باشد.”Photo You’ve Liked” گزینه ای است در بخش Setting که امکان دسترسی به تمام تصویر هایی که لایک کرده اید را به شما می دهد. (برای دسترسی به Setting روی سه نقطه در صفحه پروفایل تپ کنید)
وقتی شخص مورد علاقه شما پست جدیدی می گذارد باخبر شوید
با 7 ویژگی مخفی اینستاگرام آشنا شوید
اینکه بخواهیم مدام صفحه دیگران را چک کنیم تا مبادا مطلبی را از دست ندهیم خودش کار مشقت باری است. اینستا یک راه حل آسان برای ما در نظر گرفته است، صفحه شخص مورد علاقه خودتان را باز کنید، روی سه نقطه در قسمت بالا سمت راست تپ کنید و حالا گزینه “Turn on Post Notification” را فعال کنید. با این روش آسان شما از هر پست شخص مورد نظر بلافاصله بعد از ارسال مطلع خواهید شد.
پیام های مستقیم (Direct Message) را از قلم نیندازید.
با 7 ویژگی مخفی اینستاگرام آشنا شوید
پیام های مستقیم در اینستاگرام درست مثل همان PV یا Private Message در دیگر شبکه های اجتماعی دیگر کار می کند. تنها ۸۵ میلیون از کابران فعال ۴۰۰ میلیونی در ماه از این امکان برای ارتباط با هم استفاده می کنند.
Direct Message به شما امکان استفاده از تمامی امکانات و فیلتر ها را می دهد اما تنها برای ارسال به یک نفر از لیست دوستانتان. برای دسترسی به این بخش تنها کافی است روی جعبه بالای صفحه اصلی سمت راست یک بار تپ کنید.

 

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی اینجا کلیک کنید


نحوه استفاده از Direct Message
شما به تمام کسانی که در لیست کسانی که آنها را فالو می کنید و یا آنها شما را فالو می کنند وجود دارند و به تمام اعضای اینستاگرام که نام اکانت آنها را دارید می توانید به صورت دایرکت تصویر ارسال کنید و البته این امکان در خصوص کسانی که قبلا شما را به هر دلیل بلاک کرده باشند وجود ندارد.هشدار: اصرار به ارسال تصاویر دایرکت در صورت عدم تمایل فرد مورد نظر و ارسال گزارش از سوی کاربر مورد نظر و تکرار این رویه ممکن است به بسته شدن اکانت شما منجر شود.در واقع روش ارسال تا حدودی با روش انتشار سایر تصاویر در اینستاگرام مشترک است. برای آغاز ارسال تصاویر در صفحه اصلی و در گوشه بالا سمت راست بر روی علامت دایرکت ضربه بزنید که با صفحه زیر روبرو می شوید و اگر قبلا کسی برای شما به صورت دایرکت تصویری ارسال کرده باشد و یا شما ارسال کرده باشید در این صفحه می توانید سابقه آنها را ببینید.
با زدن علامت بعلاوه در گوشه بالا سمت راست به صفحه بعدی هدایت می شوید که از شما می خواهد تصویری را برای ارسال از گالری انتخاب کنید. از پائین صفحه می توانید گزینه های دیگر شامل Photo (برای گرفتن عکس با دوربین و ارسال در همان لحظه) و VIDEO (برای فیلمبرداری و ارسال در همان لحظه) با توجه به نیاز خودتان انتخاب کنید. توجه داشته باشید حتی اگر قصد گفتگو با هر کاربری را داشته باشید برای آغاز گفتگو به هر حال نیاز به ارسال تصویر است.پس از انتخاب تصویر مورد نظر با زدن فلش در گوشه بالا سمت راست می توانید به مرحله بعد بروید. در این مرحله مطابق انتشار تصاویر عادی در اینستاگرام باید کادر مورد نظر و فیلتر مورد نظر خودتان را برای اعمال بر روی تصویرتان انتخاب کنید که شامل انواع فیلترها و تنظیمات ویژه تصاویر است. حالا با زدن فلش در گوشه بالا سمت راست می توانید به مرحله بعد بروید. حالا در این مرحله راهمان از انتشار تصاویر عادی جدا می شود. در این مرحله پس از نوشتن متن مورد نظرتان و در صورت لزوم انتخاب هشتگ های مورد نیاز، باید با زدن ضربه، گزینه DIRECT را در میان دو گزینه بالا انتخاب کنید.پس از انتخاب گزینه DIRECT با صفحه بالا روبرو می شوید که در دو بخش Suggestions با پیشنهادات اینستاگرام با توجه به سوابق شما و در بخش Following لیست کسانی که دنبال می کنید را مشاهده خواهید کرد. در صورتی که کاربر مورد نظر در این لیست بود که خب کار راحت است و کافیست روی نام آن علامت بزنید تا تصویر وی در برابر عبارت TO و جزو گیرندگان ظاهر شود.اگر نام فرد مورد نظر در لیست دنبال کنندگان و کسانی که شما دنبال می کنید وجود نداشته باشد در صورتی که نام کاربری وی و یا حداقل بخشی از آن را بدانید می توانید بر روی علامت جستجو (ذره بین) در برابر عبارت To ضربه بزنید و نام کاربری او را وارد کنید تا از میان نام های کاربری ظاهر شده کاربر مورد نظر را پیدا کرده و به لیست اضافه کنید.پس از اضافه کردن کاربر یا کاربران مورد نظر که می تواند از یک تا ۱۵ کاربر باشد. کافیست تیک سبز رنگ گوشه بالا سمت راست را بزنید تا کار ارسال به پایان برسد. حالا می توانید تصویر ارسالی را در بخش دایرکت ببینید و آن را باز کنید تا به مرحله بعد برویم.در همین حال و در پائین تصویر می توانید نظرات کاربران در مورد تصویر یا پیغام های رد و بدل شده بین طرفین یا دو طرف را بخوانید.

در صورتی که کار را خاتمه یافته می دانید و می خواهید این تصویر را پاک کنید، کافیست علامت سه نقطه گوشه سمت راست و بالا را بزنید که با گزینه Delete روبرو می شوید که با زدن آن این تصویر و دایرکت از اپلیکیشن اینستاگرام شما و کاربر یا کاربران گیرنده پاک می شود. البته این بدان معنا نیست که کاربر یا کاربران مورد نظر موفق به ذخیره آن نشده باشند چرا که انجام آن به سادگی اسکرین شات گرفتن از صفحه است. توجه داشته باشید که تصویر پاک شده و مکالمه انجام شده در پائین آن به هیچ وجه قابل بازیابی نیست.
آموزش دریافت دایرکت:
هنگامی که تصویری در بخش دایرکت اینستاگرام خود دریافت می کنید در صورتی که کاربر مورد نظر جزو کسانی نباشد که آنها را دنبال می کنید اینستاگرام از شما سوال می کند که این کاربر قصد ارسال تصویر و یا ویدئو برای شما را دارد. شما با پاسخ مثبت به این سوال می توانید تصویر او را ببینید و در صورت لزوم در بخش کامنت ها با او گفتگو کنید.
در نظر داشته باشید که به شرحی که بالاتر گفتیم در صورتی که تصویر را ببینید کاربر فرستنده متوجه موضوع خواهد شد. اما در صورتی که پاسخ منفی دهید دیگر تصویر ارسالی را نخواهید دید و راهی برای پاسخ دوباره به سوال نخواهید داشت.
در صورتی که تصویر را دیدید اما تمایلی به پاسخ به آن نداشتید و یا آن را مزاحمتی برای خود دانستید می توانید با زدن علامت سه نقطه در گوشه بالا سمت راست کاربر مورد نظر را از ارسال دوباره تصویر بلاک کنید، کلیه پست های او را نادیدیه بگیرید و در صورت لزوم حتی این موضوع را گزارش کنید. در عین حال در صورتی که نگران دیده شدن تصویر و مکالمه انجام شده در پائین تصویر توسط سایر افرادی که احتمالا به گوشی شما دسترسی دارند، هستید می توانید با انتخاب گزینه HIDE آن را برای همیشه مخفی کنید.
در نظر داشته باشید که این گزینه ها مانند بسیاری دیگر از گزینه های اینستاگرام قابل بازگشت نیستند بنابراین در انجام آنها دقت کنید. این یعنی هیچ تصویر پنهان شده ای قابل بازگشت نیست، کاربری که او را از دایرکت بلاک کرده اید قابل انبلاک شدن نیست و کاربری که در خصوص او گزارش ارسال کرده اید این گزارش غیرقابل پس گرفتن است.
ارسال عکس های دیگران با Direct Message به یک شخص خاص
با 7 ویژگی مخفی اینستاگرام آشنا شوید
شما به آسانی با امکانی که به تازگی در نسخه های جدید اینستا قابل استفاده است می توانید هر تصویر از هر فردی که ان را دنبال می کنید را برای دیگر افرادی که در لیست خود دارید ارسال کنید.
روند کار بسیار آسان است کافی است روی علامت پیکان خمیده پایین هر تصویر که کنار قلب مربوط به لایک و علامت کامنت است تپ کنید تا امکان ارسال تصویر برای هر مخاطبی که خواستید را داشته باشید.
عکس ها را به عنوان “خصوصی” تنظیم کنید
هنگامی که برای نخستین بار یک اکانت اینستاگرام می سازید، حساب کاربری شما به گونه ای خواهد بود که هر کسی می تواند عکس های شما را دیده و دنبال کند. اما اینستاگرام یک تنظیم امنیتی پیشنهاد می دهد که به وسیله ی آن شما قبل از این که کسی عکس ها را دنبال کند باید آن شخص را تایید کنید.
با 7 ویژگی مخفی اینستاگرام آشنا شوید
برای دسترسی به این تنظیم،دکمه ی سمت در پایین گوشه ی سمت راست را برای نمایش پروفایل زده و سپس روی آیکون چرخ دنده در بالا گوشه ی سمت راست را بزنید. به خط آخر در بخش Account رفته و گزینه Photos Are Private، را ON کنید. با این روش، یک درخواست به هنگام follow کردن بقیه برای شما فرستاده می شود که در News page در بخش Activity نمایش داده خواهد شد. اگر روی اسم ضربه بزنید ، می توانید آن ها را Approve یا Ignore کنید.
با 7 ویژگی مخفی اینستاگرام آشنا شوید
Follower های فعلی را بلوک کنید
با فعال کردن گزینه ی بالا، اتفاقی برای follower های فعلی شما نخواهد افتاد. اگر تمایل داشته باشید، می توانید آن ها را بلوک کنید.
از صفحه ی پروفایل خود، روی دکمه ی follower ها کلیک کنید و follower ای که مایلید او را بلوک کنید، انتخاب نمایید.هنگامی که پروفایل این شخص را نمایش می دهید، روی دکمه share در بالای صفحه گوشه ی سمت راست ضربه زده و Block User را انتخاب کنید. در این صورت آن ها قادر نخواهند بود عکس ها را ببینند یا کامنت بگذارند. همچنین، متوجه بلوک شدن خود نخواهند شد.
با 7 ویژگی مخفی اینستاگرام آشنا شوید
پاک کردن کامنت ها
اگر شخصی را بلوک کنید، کامنت های قبلی آن ها پاک نخواهد شد. برای این کار، روی دکمه کامنت هر عکس ضربه زده و آن را بکشید. سپس روی آیکون سطل آشغال زده و برای تایید پاک شدن، روی دکمه خاکستری delete بزنید.همچنین می توانید از Delete & Report Abuse ( به رنگ قرمز) برای کامنت های توهین آمیز استفاده کنید.

با 7 ویژگی مخفی اینستاگرام آشنا شوید
حذف ghost follower ها
اگر اکانت شما مدتی عمومی بوده باشد، پس از مدتی اسامی در لیست follower ها خواهید دید که هرگز با آن ها برخورد نکرده اید. این ها کسانی هستند که شما را دنبال می کنند اما هیچ گاه عکس های شما را لایک نکرده و یا کامنتی نگذاشته اند.علاوه بر بلوک کردن این افراد، می توانید از یک وب سایت نیز استفاده کنید.
با 7 ویژگی مخفی اینستاگرام آشنا شوید
به وب سایت IGExocist رفته و با اکانت اینستاگرام خود وارد شوید. روی دکمه ی سبز Request Rebuild کلیک کرده و بعد از چند ثانیه، تعداد follower های غیر فعال را نمایش خواهد داد( در ۴ دوره زمانی ۶۰+, ۹۰+, ۱۲۰+,، ( ۱۸۰+. دوره ی زمانی را انتخاب کرده تا لیست کامل این follower ها را به همراه عکس های پروفایلشان ببینید. در بالای این لیست یک دکمه ی بزرگ قرمز وجود دارد که تمامی افراد این لیست را انتخاب می کند.
پاک کردن سرچ های اینستاگرام
۱٫ بر روی ایکون نرم افزار کلیک کنید :
با 7 ویژگی مخفی اینستاگرام آشنا شوید
۲٫ صفحه اصلی اپلیکیشن اجرا می شود . پایین صفحه بر روی علامت سه نقطه … کلیک کرده و گزینه Settings را انتخاب کنید .
با 7 ویژگی مخفی اینستاگرام آشنا شوید
۳٫ وارد بخش تنظیمات می شوید . برای حذف جستجوهایی که انجام داده اید کافیست گزینه clear Search history را انتخاب کنید . به همین سادگی .

با 7 ویژگی مخفی اینستاگرام آشنا شوید

 

 

با 7 ویژگی مخفی اینستاگرام آشنا شوید

 

آموزش تصویری حذف لایک ها در اینستاگرام

حذف لایک های اینستاگرام خیلی راحت است فقط کافی است مراحل زیر را انجام دهید :

■ برنامه اینستاگرام را باز کنید. روی آیکن پروفایل ( آیکن اول از سمت راست ) کلیک کنید .

■ حالا روی آیکن سه نقطه ( بالا و راست ) کلیک کنید تا وارد صفحه Options اینستاگرام باز شود.

■ در صفحه Options به قسمت Account رفته و بعد روی گزینه Posts You’ve Like کلیک کنید تا وارد صفحه Likes شوید.
با 7 ویژگی مخفی اینستاگرام آشنا شوید

با 7 ویژگی مخفی اینستاگرام آشنا شوید

■ حالا در صفحه Likes می توانید همه عکسها و ویدیوهایی را که قبلا لایک کردید را ببینید. روی پست مورد نظر کلیک کنید و بعد خیلی راحت روی آیکن قلب کلیک کنید تا آیکن قلب سفید شود.
با 7 ویژگی مخفی اینستاگرام آشنا شوید

 

با 7 ویژگی مخفی اینستاگرام آشنا شوید

با 7 ویژگی مخفی اینستاگرام آشنا شوید

 

هشتگ چیست؟ معرفی فواید و کاربرد آن:
ساده ترین مثالی که می توان برای تعریف هشتگ به کار برد، طبقه بندی یا Category است. همان طور که در سایت ها، پست ها دسته بندی خاصی دارند (بازی، نرم افزار و…) پست های اینستاگرام نیز می توانند به کمک هشتگ ها، موضوع خود را مشخص کنند و در جستجوها به آسانی پیدا شوند. این موضوع با کمک کاراکتر # انجام می شود، به این معنا که با قرار دادن این کاراکتر در ابتدای کلمات، می توان آن ها را به یک دسته بندی برای پست تبدیل کرد. برای مثال شما عکسی از یک ماشین قرمز رنگ که متعلق به کمپانی فراری است را منتشر می کنید. در متن پست می توانید از این هشتگ ها استفاده کنید: (Red #Car #Ferrari#). به کمک این سه کلمه، شما سه دسته بندی متفاوت برای عکس خود مشخص کرده اید. حال اگر کاربران دیگر در بخش جستجوی هشتگ ها، کمله ی Car، Red یا Ferrari را وارد کنند عکس شما نیز در لیست بلندبالای نتایج خواهد آمد. درواقع می توان گفت که ارزش این روش نسبت به بخش جستجوی اکانت ها بسیار بالاتر است. چرا؟ سه دلیل برای این ادعا وجود دارد:
دلیل اول آنکه شما با جستجوی کلمه ای مانند CAT در بخش حساب های کاربری، تنها صفحه هایی را خواهید یافت که صرفا به گربه ها پرداخته و به نوعی از کلمه ی cat در نام کاربری خود استفاده کرده اند. در حالی که ممکن است میلیون ها عکس دیگر وجود داشته باشد که کاربران دیگر در صفحه ی شخصی خود قرار داده باشند. به کمک هشتگ ها این عکس ها نیز از دسترس شما خارج نخواهند بود.
دلیل دوم نیز سرعت عمل بالای هشتگ ها است به طوری که در اکثر برنامه های تلوزیونی زنده شاهد استفاده از این موضوع هستیم. به کمک هشتگ ها، می توان به سرعت کلمه یا موضوعی را در بین تمام کاربران اینستاگرام جستجو کرد. یک موتور جستجو برای اینستاگرام را تصور کنید با این تفاوت که نتایج آن بر خلاف گوگل که مدتی طول می کشد تا در موتور جستجو ثبت شوند، به صورت آنی و تنها چند ثانیه بعد از ارسال پستی با هشتگ مورد نظر، نمایش داده خواهد شد.
دلیل سوم نیز قابلیت استفاده از هشتگ ها برای برگزاری کمپین های مختلف است.
تگ چیست؟ نحوه ی منشن و تگ کردن افراد در عکس و متن ها

با 7 ویژگی مخفی اینستاگرام آشنا شوید
تگ: حتما مشاهده کرده اید که با کلیک روی بعضی از عکس های ارسال شده در اینستاگرام، چند نام برچسب مانند روی آن ظاهر می شود. این امر برای درج پروفایل افراد (مانند علی کریمی که پیش تر ذکر شد) یا اشیای(!) موجود در عکس به کار می رود. این عمل، یعنی ثبت اکانت یک شخص یا شی در عکس، تگ کردن افراد نامیده می شود. برای این کار و تگ کردن افراد در عکس های خودتان کافی است تا هنگام ارسال پست مانند تصویر بالا، در بخش پایین توضیحات، گزینه ی Tag People را زده و با کلیک روی صورت شخص یا هر مکان دلخواه از عکس، نام فرد مورد نظر را به آن بچسبانید. به همین سادگی حساب کاربری وارد شده، روی عکس مورد نظر درج خواهد شد.
منشن: علامت @ به نوعی حکم لینک دهنده به اکانت ها را دارد. برای آنکه شخصی را به پیج ما هدایت کنید، تنها کافی است تا علامت @ را در ابتدای نام کاربری قرار بدهید و به صورت آن را وارد پست یا کامنت کنید. بعد از ارسال، این عبارت تبدیل به لینکی آبی رنگ می شود که با کلیک روی آن مستقیما به صفحه ی مورد نظر منتقل خواهید شد.
این موضوع حکم اطلاع رسانی برای صاحب اکانت را نیز خواهد داشت. به این معنا که اگر شما در یک پست یا کامنت، شخصی را با این علامت منشن کنید، آن شخص به محض آنلاین شدن پیغامی دریافت خواهد کرد و به پست یا کامنت ارسال شده توسط شما منتقل خواهد شد. این موضوع زمانی کاربرد خواهد داشت که قصد جواب دادن به کامنت فردی را داشته باشید و با این امکان، بتوانید او را از جواب ارسال شده توسط خودتان آگاه کنید. ضمن آنکه از این ویژگی می توان برای هدایت دوستان خود به یک پست خاص که فکر می کنید برای او جالب است نیز استفاده کنید.

 

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی اینجا کلیک کنید

 

 

به اشتراک بگذارید