7 گام ساده برای انتخاب یک وب هاست خوب

امروز در سراسر دنیا هزاران وب هاست با هزاران برنامه وجود دارد ولی انتخاب یک وب هاست ساده به نظر نمی رسد و چه برای کاربر تازه کار و چه برای طرفداران دلهره آور بنظر می رسد. این که آیا شما به دنبال هاست یا بدنبال انتقال به یک هاستینگ بهتر باشید من ۷ مرحله ساده را برای انتخاب یک هاستینگ خوب برای شما بیان می کنم


۱ – برنامه های نرم افزاری

اولین و مهم ترین گام در انتخاب وب هاست ، تعیین پلت فورم وب سرور که باید بروی ان اجرا شود است ، معمولا انتخاب بین یونیکس/لینوکس و ویندوز می باشد. انتخاب شما تا حد زیادی بستگی به وب سایت خود و فن آوری ها و برنامه های مورد استفاده برای ایجاد آن دارد. به طور کلی وب سایتی که با استفاده از فن آوری های مایکروسافت مثل (ای اس پی و ویجوال بیسک) ایجاد شده باشد بروی سرور ویندوز اجرا می شود ، بسیاری از سایت های دیگر با استفاده از فن آوری ها منبع باز (پی اچ پی ، پرل ، پایتون ، و غیره) طراحی می شوند این گونه وب سایت ها بروی سیستم های مبتنی بر لینوکس اجرا می شوند.
۲ – امکانات

هنگامی که شما پلت فورم مناسب را انتخاب کردید ، گام بعدی تعیین ویژگی ها مورد نیاز خود از شرکت وب هاست می باشد. بدلیل لیست ویژگی ها که هر روز از طرف شرکت های وب هاست طولانی و طولانی تر می شوند باید وقت لازم را برای این مرحله در نظر گذاشت. در حالی که ممکن است برخی از برنامه ها از نظر سطحی مشابه هم باشند ولی با دید دقیق تر بر روی لیست ویژگی ها چیزهای دیگری ممکن است برای شما نمایان شود. شما فقط می توانید ویژگی های خاص که مورد نیازتان می باشد را تعیین کنید اما بعضی چیزهای مهم هم وجود دارند که باید درنظر داشته باشید مثل :

Disk Space
Bandwidth
Backups
Uptime
Money Back Guarantee
Domains Allowed
Databases (Number & type)
CGI, PHP, Perl, Python, SSI
Cron
Email accounts
شما باید وقت لازم را برای انتخاب ویژگی های مورد نیازتان در نظر بگیرد و باید اطمینان حاصل نماید شرکت وب هاست هر چیزی که شما نیاز داشته باشید را در اختیار شما بگذارد.

۳ – هزینه

اغلب این تنها چیزی است که مردم در هنگام انتخاب وب هاست در نظر می گیرند همیشه قیمت هاست با نیاز شما بستگی دارد .اکثر شرکت های هاستینگ شما نیاز به پرداخت سالیانه برای دریافت بهترین قیمت را دارید بعضی از شرکت ها هم پرداخت ماهیانه را هم قبول می کند بستگی به انتخاب شما دارد که چه نوع هاست و پرداختی را انتخاب کنید.
۴ – خدمات مشتریان

خدمات مشتریان یکی دیگر از ویژگی های مهم میباشد که اغلب مورد فراموشی قرار می گیرد احیانا بعضی از وقت ها شما با مشکلاتی در مورد هاست خود یا سرور میزبانی خود برخورد می کنید و نیاز به کمک مفید و سریع خواهید داشت . مشتریان همیشه نیاز به کمک هر ۷ روز هفته در تمام سال را دارند و یک وب سایت باید همیشه و در هر روز به اجرا باشد و برای یک شرکت هاستینگ خوب نمیباشد که در اوقات تعطیل نتواند به مشتریان خود خدمات ارائه کند. نباید کلام شرکت های هاستینگ را جدی گرفت اغلب انها ادعای خدمات ۲۴ ساعته در تمام روز هفته را می کند. شما باید از خدمات انها اطمینان حاصل کنید و برای اینکار باید چند بار در روز و شب از طریق تلفن یا ایمیل و یا لایو چت با انها ارتباط بر قرار کنید و از ارائه خدمات آنها مطمئن شوید.
۵ – پشتیبانی

یک پایگاه دانش گسترده و یا پرسش و پاسخ می تواند به عنوان سطح خدمات پشتیبانی از مشتری در زمان بر خورد با مشکلات باشد . با صرف کمی زمان و جستجو در بخش پشتیبانی وب سایت شرکت هاستینگ مورد نظر از سطح پشتیبانی ارائه شده اطمینان حاصل نمایید. و مطمئن شوید که آیا پرسش بر اساس دانش جواب داده شده اند یا فقط یک جواب ساده میباشند.
۶ – طول عمر

با انجام یک هویز بر روی نام دامنه وب هاست تاریخ ایجاد آن دامنه را پیدا کنید. هر چیز کمتر از یک سال باشد یعنی نام دامنه در خطر میباشد و ممکن است سال اینده با افزایش روبرو شود.
۷ – آپ تایم

این یک واقعیت می باشد که یک وب هاست نمی تواند ۱۰۰% آنلاین باشد. سرور احتیاج به ریبوت شدن برای مسائل امنیتی و بهینه سازی نرم افزارها را دارد. هر شرکت هاستینگی که بروز رسانی نشود با افزایش خطر برای هک شدن سرور مواجه می شود. استاندارد تضمین آپ تایم در صنعت هاستینگ ۹۹% میباشد

دیمارکت با انتخاب هاستینگ متناسب با فعالیت سایت شما در ارائه هرچه بهتر خدماتش می کوشد. کافیست فقط یکبار امتحان کنید. اعتماد شما سرمایه ماست.

 

برای انتقال به صفحه هاست و مقایسه پلن ها کلیک کنید.

 

به اشتراک بگذارید