10 مرحله چرخه خرید محصول بخش سوم

در بخش قبلی مقاله گفتیم که: مدیریت در هر شرکت باید هنر خرید محصولات و خدمات را درک کند. چرخه خرید به دنبال گام های خاصی برای شناسایی نیاز شرکت تا مرحله نهایی اعطای محصول یا قرارداد می باشد. مدیریت مسئولیت وجوه عمومی و رسیدگی به این فرآیند ضروری، حتما در بازارهای قوی یا ضعیف اقتصادی نیز حیاتی است. پیروی از روش گام به گام اثبات شده، به رسیدن به اهداف شما کمک خواهد کرد.

در ادامه به توضیح باقی مراحل میپردازیم:

 

 

گام 7: پیمودن

سرعت حمل و نقل به موقع سفارش خرید خدمات یا مواد بسیار مهم است. تاخیر و یا مسائلی مثل تاریخ پرداخت، زمان تحویل و تکمیل کار نباید وجود داشته باشد.

 

مرحله 8: دریافت و بازرسی خرید

هنگامی که شرکت ارسال کننده محصول را ارائه می دهد، گیرنده موارد را قبول یا رد می کند. پذیرش اقلام این شرکت را ملزم می کند که برای آنها پرداخت شود.

 

مرحله 9: تایید و پرداخت صورتحساب

سه سند باید زمانی که یک فاکتور پرداخت درخواست میشود باشد - فاکتور خود، سند دریافت کننده و سفارش خرید اصلی. توافق این اسناد، تأیید را از طرف گیرنده و تامین کننده تأیید می کند. هر گونه اختلافات باید قبل از اینکه گیرنده صورتحساب را پرداخت کند حل شود. معمولا پرداخت به صورت نقدی، چک، انتقال بانکی، نامه اعتباری و سایر انواع انتقال الکترونیکی صورت می گیرد.

 

مرحله 10: نگهداری اسناد

در مورد حسابرسی، شرکت باید سوابق مناسب را حفظ  و نگهداری کند. این شامل ثبت سوابق برای بررسی هر اطلاعات مالیاتی و سفارشات خرید آنلاین برای تایید اطلاعات گارانتی و خرید اوراق بهادار در آینده است.

 

بخش اول مقاله را در اینجا بخوانید

بخش دوم مقاله را در اینجا بخوانید

 

 

به اشتراک بگذارید